رییس دانشگاه آزاد اسلامی:
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با انتقاد از انتقادات صورت گرفته از دانشگاه آزاد در خصوص پذیرش دانشجویان بسیار بدون اندیشیدن به آینده شغلی آنها، گفت: دانشجویان باید یاد بگیرند به دنبال شغل‌سازی باشند، نه شغل‌یابی.
کد خبر: ۲۸۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 20 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛دکتر نوذر قنبری در دومین نشست منطقه‌ای زنان کارآفرین استانهای کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و ایلام در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد، یکی از مباحث اساسی و مورد نیاز کشور را بحث ایجاد اشتغال عنوان کرد وافزود: برخی افراد دانشگاه‌ها را در این زمینه مورد انتقاد قرار می‌دهند که چرا تنها دانشجو پذیرش کرده و برای اشتغال آنها فکری نمی‌کنند.
وی اظهار کرد: در خصوص دانشگاه آزاد این انتقادها پررنگ‌تر است و این در حالیست که دانشگاه‌های معتبر هم به دانشجویان خود شغل نمی‌دهند.
قنبری با بیان اینکه هر فردی باید گلیم خود را از آب بیرون بکشد، گفت: فردی که در دانشگاه تحصیل می‌کند باید بتواند ایجاد اشتغال کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه عرف جامعه ما این شده که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دنبال شغل گشته و بیشتر به دنبال مشاغل دولتی و پشت میز نشینی هستند، در حالیکه دانشجویان باید یاد بگیریند به جای شغل یابی به دنبال شغل سازی باشند و علاوه بر  ایجاد شغل برای خود، برای دیگران نیز اشتغال ایجاد کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با بیان اینکه یادگیری این مهارت به دانشجویان به خوبی در دانشگاه‌های کشور انجام نشده است، گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد خود را این مسئله قرار داده و معتقد است که دانشجویان و دانشگاه باید تولید ثروت داشته باشد.
وی اظهار کرد: قطعا ضرورت پرداختن به بحث اشتغال سازی و کارآفرینی در استانی مانند کرمانشاه که جزو رتبه‌های بالای بیکاری کشور است اهمیت دوچندانی دارد و امیدواریم نشست‌های اینچنینی بتواند در این زمینه راهگشا باشد.
قنبری جامعه‌ای را موفق دانست که بتواند از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند و اظهار کرد: زنان نیمی از جامعه ما هستند و چنانچه از این ظرفیت مغفول بمانیم باید هزینه آن را نیز پرداخت کنیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با بیان اینکه بسترهای کارآفرینی زنان نیز باید در جامعه فراهم شود، گفت: کارآفرینی مختص فرد یا جنسیت خاصی نیست و همه می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.
این نشست به همت دفتر امور زنان و خانواده استان کرمانشاه، انجمن ملی زنان کارآفرین و شورای زنان فرهیخته و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شده است.
در نخستین روز برگزاری این نشست منطقه ای فرصت ها و چالش های کسب و کار و کار آفرینی، نهاد سازی کسب و کار و کارآفرینی و توانمند سازی کسب و کار و کارآفرینی محورهای بحث بود.
در روز دوم نیز نشست کار آفرینان با دانشجویان برگزار گردید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار