رییس دامپزشکی استان:
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام 32 هزار و 40 مورد بازدید از مراکز تهیه، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی در استان و پلمب 29 مرکز متخلف طی چهار ماهه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 20 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکترعلیرضا امیری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی از انجام 32 هزار و 40 مورد بازدید از مراکز تهیه، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی در استان طی چهار ماهه ابتدای امسال خبر داد.
 وی در ادامه به انجام 541 مورد نمونه ‌برداری از مراکز عرضه طی چهارماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: تعداد یک هزار و 600 مورد آزمایش لازم به منظور تعیین سلامت فرآورده خام دامی نیز توسط آزمایشگاه مرکزی این اداره‌ کل انجام گرفته است.
 دکتر امیری مقدار فرآورده خام دامی ناسالم ضبط و امحاء شده 4 در این ماهه را هفت هزار و 488 کیلوگرم اعلام کرد و تصریح نمود: در این مدت از 35 مورد مرکز معرفی شده به مرجع ذیصلاح قضایی 29 مرکز متخلف عرضه فرآورده خام دامی پلمپ شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتار 58 هزار و 894 رأس دام سبک (گوسفند و بز) و 11هزار و 434 رأس دام سنگین(گاو وگوساله) در استان کرمانشاه طی مدت مذکور خبر داد.
 به گفته دکتر امیری، نظارت بر موضوع بازرسی بهداشتی، معاینه و حلیت گوشت این میزان کشتار در استان توسط بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی انجام گرفته که منجر به ضبط و امحای مقدار 16 هزار و 847 کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم در کشتارگاه شده است.
این مقام مسئول، تعداد طیور کشتار شده در استان کرمانشاه طی چهار ماهه ابتدای امسال  را 2 میلیون و 439 هزار و 124 قطعه عنوان کرد و گفت: از این تعداد کشتار،  مقدار 125 هزار و 7 قطعه پرنده به دلایل بهداشتی و شرعی از چرخه مصرف حذف شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مستمرنظارت های بهداشتی و شرعی بر محصولات استحصالی  کشتارگاه های دام و طیور، توصیه کرد: گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه مجاز که دارای مهر و تاییدیه بهداشتی دامپزشکی می باشد، تهیه و از خرید گوشت دام و طیور که به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی درخارج از کشتارگاه ذبح می شود جداً خوداری  فرمایید.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار