فرماندار شهرستان کنگاور:
فرماندار شهرستان کنگاور گفت: سد آناهیتا در صورت تأمین اعتبار تا خرداد ماه سال ۹۶ به مرحله آب‌گیری می‌رسد.
کد خبر: ۲۸۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 20 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛شریف خسروی در کرمانشاه از آبگیری پروژه سد آناهیتا در کنگاور تا خرداد ماه سال 96 در صورت تأمین اعتبار خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که اعتبار مورد نیاز که مبلغ 40 میلیارد تومان است،تأمین شود تا خرداد ماه سال 96 این سد به بهره‌برداری و آبگیری می‌رسد
فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این سد 94 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: 40 میلیارد تومان از اعتبار این طرح از سوی دولت تخصیص داده شده و با صرف این اعتبار، پروژه تاکنون 54 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
خسروی با بیان اینکه 40 میلیارد تومان دیگر نیز برای اتمام پروژه لازم است، عنوان کرد: در صورت تأمین  اعتبار سد آناهیتا تا خرداد ماه سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد اما هنوز دولت با تخصیص مابقی اعتبار این سد موافقت نکرده و جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هم نبوده است.
وی با اشاره به اینکه حجم قابل تنظیم سد آناهیتا 32 میلیون متر مکعب است، گفت: از این میزان حجم آب داخل سد، پنج میلیون متر مکعب برای آب قابل شرب، پنج میلیون متر مکعب برای حوزه صنعت و 19 میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.
خسروی با بیان اینکه محل احداث سد آناهیتا در 10 کیلومتری شهرستان کنگاور است، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در سال گذشته اکنون سد آناهیتا در بهترین موقعیت از نظر ساخت‌گاه قرار دارد.
وی یکی دیگر از مزیت‌های طرح ساخت آناهیتا را تقویت و توسعه صنعت گردشگری و پرورش ماهی  دانست و افزود: در صورت تکمیل ساخت این سد، در مجموع دو هزار و 900 هکتار از اراضی پایاب کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
خسروی بهسازی و تقویت حوزه صنعتی، کشاورزی و بهره‌وری از چاه‌های آب شهرستان کنگاور را در گرو تأمین اعتبار مورد نیاز سد آناهیتا دانست و اظهار کرد:در صورتی که اعتبار مورد نیاز تأمین شود تا خرداد ماه سال 96 این سد به بهره‌برداری و آبگیری می‌رسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار