قول نوبخت برای جبران خسارت کشاورزان:
از آتش‌سوزی مزارع روستای هرسم تا قول شرف نوبخت برای جبران خسارت کشاورزان آتش‌سوزی در 750 هکتار از مزارع روستای هرسم اسلام‌آباد غرب، یک میلیارد و 800 میلیون تومان به کشاورزان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی نوبخت قول شرف داد که بخشی از این خسارت را جبران کند.
کد خبر: ۲۸۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 20 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛سوم تیرماه سال‌جاری زمانی که کشاورزان روستاهای سراب هرسم و قلعه هرسم بخش حمیل شهرستان اسلام‌آباد غرب در مزارع خود مشغول برداشت محصول بودند، ناگهان بخش‌های وسیعی از گندمزار‌های این روستا طعمه حریق شد.
با اعلام خبر آتش‌سوزی سریعا نیرو‌های مردمی، خودروهای آتش‌نشانی و دستگاه‌های ذی‌ربط وارد عمل شدند ولی چیزی به جزو مشتی گندم سوخته برای کشاورزان زحمت‌کش این منطقه باقی نماند.
مسؤولان جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آباد غرب اعلام کردند که حدود 550 هکتار گندم و 200 هکتار جار در این حادثه طعمه حریق شده است که خسارات ناشی از این آتش‌سوزی بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شد.
*فرمانداری شهرستان اسلام‌آباد غرب بودجه جداگانه برای خسارت کشاورزان هرسم ندارد
فرماندار شهرستان اسلا‌م‌آباد غرب اظهار داشت: فرمانداری شهرستان اسلا‌آباد غرب بودجه جداگانه‌ای برای جبران خسارت کشاورزان روستاهای سراب هرسم و قلعه هرسم ندارد.
افشین کریمی از پیگیری مشکلات کشاورزان این دو روستای شهرستان اسلام‌آباد غرب خبر داد و گفت: از سوی وزارت کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت بحران پیگیر این مسئله هستیم که بتوانیم بخشی از خسارت‌ها را به صورت بلا‌عوض و بخش دیگر را به صورت وام قرض‌الحسنه به کشاورزان پرداخت کنیم تا بخشی از مشکلات آن‌ها حل و فصل شود.*
نوبخت برای کمک به کشاورزان روستای هرسم قول شرف دادنماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی برای خسارت این کشاورزان گفت و ادامه داد: بعد از آتش‌سوزی در همان روز با کشاورزان دیداری داشتم.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه بیان کرد: در نامه‌ای برای شخص رئیس‌جمهور و محمد‌باقر نوبخت با تشریح وضعیت کشاورزان این منطقه قید کرده بودم که « مردم روستاهای هرسم اسلام‌آباد غرب روی کاه سیاه نشستند».
وی با اشاره به ملاقات حضوری با نوبخت در رابطه با این موضوع، قبل از سفر رئیس‌جمهور در 25 تیرماه سال‌جاری به استان کرمانشاه، تصریح کرد: در پیگیری‌های خود گفتم اگر شما به کشاورزان این منطقه از محل اعتباراتی که در اختیار رئیس‌جمهور است پولی پرداخت نکنید حتما این مردم با فقر معیشتی مواجه می‌شوند
فلاحت‌پیشه بیان کرد: نوبخت برای کمک به کشاورزان روستا‌های هرسم «قول شرف داد» که پولی را برای کمک به آن‌ها اختصاص دهد.
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوبخت تا‌کنون پولی اختصاص نداده است، افزود: اگر پول اختصاص ندهد این موضوع را در صحن علنی مجلس تذکر می‌دهم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار