سرپرست شرکت غله استان کرمانشاه:
سرپرست شرکت غله استان کرمانشاه گفت: مطالبات کشاورزان کرمانشاهی در صورت رفع مشکل نقدینگی تا نیمه دوم شهریور ماه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 21 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛حمید بساطی از پرداخت مطالبات کشاورزان کرمانشاهی تا نیمه دوم شهریور ماه خبر داد و اظهار داشت: دولت و نمایندگان مجلس قول داده‌اند که این مشکل به زودی رفع و مطالبه کشاورزان توسط بانک کشاورزی که بانک عامل خرید تضمینی گندم است، حداکثر تا نیمه دوم شهریور ماه پرداخت شود.
وی از بدهی 761 میلیارد و 466 میلیون تومانی به کشاورزان استان بابت گندم خریداری شده از آنان خبر داد و افزود: میزان پول پرداخت شده به کشاورزان بابت خرید گندم 158 میلیارد 370 میلیون تومان است و با رایزنی‌های انجام شده به زودی مابقی این بدهی نیز پرداخت خواهد شد.
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون به دلیل افزایش تولید 729 هزار و 620 تن گندم مازاد بز نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است، عنوان کرد: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 288 هزار تن افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه دیرکرد پرداخت مطالبات کشاورزان تنها مختص به کرمانشاه نیست و در سراسر کشور نیز تأخیر در پرداخت پول گندم کشاورزان رخ داده است، گفت: با توجه به افزایش تولید در مزارع سراسر کشور دولت در سال گذشته 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است اما با توجه به افزایش تولید دولت حدود هفت میلیارد تومان کسری بودجه آورده است و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل است.
بساطی با اشاره به مشکلات دولت در تأمین میزان نقدینگی کشور و ناتوانی دولت در پرداخت فوری مطالبه هفت هزار میلیارد تومانی کشاورزان کرمانشاهی عنوان کرد: بخشی از پول کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز به زودی پرداخت می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار