رئیس انجمن سینما جوان کرمانشاه:
رئیس انجمن سینما جوان استان کرمانشاه از راه‌یابی 2 مستند «سینما اوتیسم» و «ناک اوت» ساخته هنرمندان کرمانشاهی به مرحله کشوری جشنواره فیلم سلامت خبر داد.
کد خبر: ۲۸۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 22 August 2016
به گزراش تابناک به نقل از فارس؛کامران رضا اظهار داشت: 39 اثر در جشنواره فیلم سلامت از سراسر کشور و 2 اثر هنری از استان کرمانشاه با نظر داوران جشنواره به مرحله نهایی راه یافت. 
رئیس انجمن سینما جوان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فیلم مستند «سینما اوتیسم» و مستند «ناک اوت» از جمله آثار راه‌یافته هنرمندان استان کرمانشاه به جشنواره کشوری فیلم سلامت است.
رضایی با اشاره به موضوع این 2 مستند ارسالی به جشنواره فوق، افزود: مستند «سینما اوتیسم» در خصوص زندگی کودکان اوتیسمی و مشکلات و معضلات این نوع بیماری نادر است و مستند «ناک اوت» یک اصطلاح ورزشی است که به معضل دوپینگ می‌پردازد.
این مسؤول متذکر شد: زمان برگزاری این مرحله از مسابقات در تهران از تاریخ یکم تا پنجم شهریور ماه سال‌جاری است و آثار راه‌یافته به مرحله کشوری قبل از برگزاری جشنواره در کارگاهی جانبی توسط اساتید برجسته نقد و بررسی می‌شوند.
رئیس انجمن سینما جوان استان کرمانشاه ادامه داد: در این مرحله از رقابت‌ها مستند «سینما اوتیسم» و «ناک اوت» از سوی هنرمندان استان کرمانشاه برای نخستین بار و به‌صورت ویژه 2 اثر از یک استان در جشنواره فیلم سلامت مشارکت دارد.
وی مخاطبان اصلی فیلم کوتاه را جشنواه‌های منطقه‌ای و کشوری دانست و تصریح کرد: آثار فاخر هنرمندان در رشته‌های مستندهای داستانی، انیمیشن، فیلم کوتاه و... با استفاده از آموزش اساتید مجرب و ارائه مشاوره تخصصی که در این رشته‌های هنری به مرحله تولید می‌رسند در جشنواره‌های داخلی و خارجی فرصت رقابتی سالم و کسب امتیاز دارند.
رضایی با بیان اینکه فیلم «راز سنگ» در جشنواره صناعات اصفهان، تندیس بهترین مستند را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: فیلم «سراب» در جشنواره ملی محیط زیست که در تیر ماه سال‌جاری با موضوع آب در تهران برگزار شد، توانست تندیس بهترین فیلم را کسب کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار