مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی:
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد که این شرکت بخشی از آفتابگردان کشاورزان استان را خریداری خواهد کرد.
کد خبر: ۲۸۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 22 August 2016
به گزارش تابناک بهنقل از ایرنا؛حمید بساطی اظهار داشت: میزان دقیق خرید آفتابگردان از کشاورزان استان مشخص نیست اما به طور قطع بخشی از تولید کشاورزان در فصل برداشت خریداری می شود.
خرید 2 هزار تن کلزاوی افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از ابتدای سال 95 تاکنون 2 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری کرده است.
به گفته مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه،این میزان کلزای خریداری شده در اختیار شرکت های ساخت روغن در استان قرار گرفته است.
خرید 738 هزار تن گندم بساطی در باره خرید گندم از کشاورزان کرمانشاه هم گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ( 31 مرداد) 738 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
به گفته وی، 68 مرکز خرید گندم تا پایان شهریور ماه کار خرید گندم از کشاورزان استان را ادامه خواهند داد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد که به صورت میانگین روزانه 2 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری می شود.
60 درصد افزایش خرید گندم بساطی اعلام کرد که این مقدار خرید گندم در مقایسه با سال گذشته حدود 60 درصد رشد داشته است.
وی افزود: قیمت خرید گندم از کشاورزان متفاوت می باشد به گونه ای که حداقل قیمتی که گندم از کشاورزان خریداری می شود 12 هزار و 100 ریال و حداکثر آن نیز 12 هزار و 700 ریال است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در باره پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: تاکنون یک هزار و 580 میلیارد ریال از مطالبات آن ها پرداخت شده و حدود هفت هزار و 500 میلیارد ریال دیگر باقی مانده است.
بساطی ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات گاهی اوقات ممکن است ایجاد شود اما کشاورزان مطمئن باشند که تمامی مطالبات آن ها در آینده نزدیک پرداخت و به هیچ عنوان حقی از آن ها تضییع نمی شود.
وی تصریح کرد: در سال جاری 414 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیرکشت گندم رفت که 97 هزار هکتار از این مقدار زیرکشت گندم آبی و 317 هزار هکتار نیز زیرکشت گندم دیم رفته بود.بساطی با بیان اینکه ظرفیت سیلوهای بخش دولتی استان به 300 هزار تن و ظرفیت سیلوهای بخش خصوصی نیز به 900 هزار تن می رسد خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیون و 200 هزار تن در هردو بخش ظرفیت ذخیره گندم داریم.
وی در پایان گفت: هم اکنون یک میلیون و 56 هزار تن ذخیره گندم وجود دارد که حدود 280 هزار تن آن از سال گذشته باقی مانده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار