مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه خواستار شد
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ورود سازمان‌های مردم‌نهاد برای ترویج ازدواج آسان جوانان را بسیار اثرگذار برشمرد و گفت: جاری شدن معنویات در زندگی افراد می‌تواند زمینه رخ دادن بسیاری از معضلات را کاهش بدهد.
کد خبر: ۲۸۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 23 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛مجتبی جوهری با اشاره به فرا رسیدن هفته ازدواج از تاریخ 13 شهریور، اظهار داشت: این نام‌گذاری به‌ مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) انجام گرفته است و تا تاریخ 19 شهریور ماه برنامه‌های مختلفی در این هفته انجام می‌گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روزهای این هفته با عناوینی نام‌گذاری شده‌اند و در هفته ازدواج امسال جوانان، ازدواج و توانمندسازی در راس توجه و تاکید قرار گرفته‌اند و مضمون اصلی شعارها را تشکیل می‌دهند،افزود: افزایش توان اقتصادی خانواده‌ها در برنامه‌ریزی و اقدامات اولویت اصلی وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود.
وی مهارت‌های زندگی را از دیگر الزامات موفقیت در زندگی افراد بیان کرد و متذکر شد: جوانان برای تشکیل زندگی باید بتوانند امکانات حداقلی را برآورده کنند و در این راستا مهارت‌آموزی و انتخاب مسیر صحیح در مسائل اقتصادی بسیار مهم و ضروری است که این موضوع باید با همکاری سایر نهادها انجام بگیرد و مبحث مدیریت خانوادگی نیز از دیگر موضوعات اساسی است که به‌صورت یک فرآیند آموزشی می‌تواند تعلیم داده شود.
جوهری فرزندپروری که شامل زایمان به‌موقع و تربیت صحیح فرزندان است را هدف و اقدامی با اهمیت عنوان کرد که در دستورات دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است و ادامه داد: خانواده‌ها امروز در مباحث تربیت فرزندان و حتی مواجهه با محیط پیرامونی نیاز به اطلاعات لازم در حوزه مباحث ارتباطی دارند که با توجه به نقش رسانه‌ها و ابزار ارتباطی باید در این زمینه از آگاهی و اطلاعات لازم برخوردار باشند تا بتوانند هم شیوه صحیح استفاده از ابزار نوین تکنولوژی را به‌کار بگیرند و هم اینکه از آسیب‌های موجود دوری بگیرند.
این مسؤول ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به این عرصه را بسیار مهم و اثرگذار برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز معنویات و مباحث اخلاقی و فرهنگی به‌عنوان رکن اصلی زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها می‌تواند زمینه رخ دادن بسیاری از معضلات را کاهش بدهد و باید در این زمینه تمام تلاش خویش را به‌کار بگیریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ازدواج آسان جوانان را نکته‌ای مهم توصیف کرد که تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته و در سایه تجملات و تشریفات غیرضروری موانعی برای تشکیل زندگی جوانان ایجاد کرده است و گفت: باید مسؤولان، خانواده‌ها و جوانان برای ازدواج آسان دست به‌دست یکدیگر بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار