مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تولید 150 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: امسال تولید 350 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در سطح استان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۲۸۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 23 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، نادر پرور روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سرسرای اجتماعات جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد گفت: حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور و ارتقا بهداشت عمومی از جمله وظایف دامپزشکی است.
وی افزود: استان کرمانشاه از لحاظ جغرافیایی در مکان پرخطر از نظر شیوع بیماری واقع شده که کنترل بیماری و تهدیدهایی که از طریق کشور بحران زده عراق، استان ما را مورد هجوم قرار می دهد از اولویت هاست
به گفته پرور، با تلاش های انجام شده در حوزه مقابله با بیماری های دامی، هشت و نیم درصد افزایش عملکرد پیشگیری از طریق واکسیناسیون را داشته ایم که به کنترل مهم ترین بیماری دامی به نام تب برفکی منجر شد.
این مسوول اضافه کرد: در سال گذشته شیوع جدیدی از این بیماری در کل منطقه و قاره آفریقا و آسیا دیده شد که خوشبختانه کنترل آن با حمایت مسوولان ارشد استان به نتیجه رسید و درصددیم از شیوع مجدد این بیماری در زمستان جلوگیری کنیم.
وی از طرح پیش سرد در کشتارگاه صنعتی بیستون به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم دامپزشکی یاد کرد و گفت: این طرح در سلامت دام و عرضه گوشت سالم تاثیرگذار است که با حمایت مسوولان و شهرداری انجام شد.
پرور افزود: کرمانشاه در زمینه صادرات دام زنده از استان های پیشرو است که در پنج ماه گذشته 15 هزار راس دام به حوزه خلیج فارس صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار