مدیرکل دامپزشکی استان:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در سالجاری انجام دادیم کنترل بیماری "تب برفکی" بود.
کد خبر: ۲۸۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 23 August 2016

به گزارش تابناک در کرمنشاه، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران از صادرات 115 هزار راس دام زنده از استان کرمانشاه به کشورهای حوزه خلیج فارس خصوصا عمان در پنج ماهه اول امسال خبر داد.

دکتر نادر پرور با بیان اینکه کرمانشاه از استان‌های پیشرو در زمینه صادرات دام زنده است، بیان کرد: این در حالیست که ما به دلیل وجود بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با عراق، جزو استان‌های پرخطر از نظر بیماری‌های دامی هستیم، اما با رعایت موارد قرنطیه‌ای و بهداشتی توانستیم این میزان صادرات را رقم بزنیم.

پرور در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش 8.5 درصدی عملکرد پیشگیری از بیماری‌های دامی با انجام واکسیناسیون علیه بیماری‌های مختلف طی یکسال اخیر یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در سالجاری انجام دادیم کنترل بیماری "تب برفکی" بود.

وی با اشاره به ورود سویه جدیدی از این بیماری به منطقه، اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شد این سویه را کنترل کردیم و در تلاشیم از شیوع مجدد تب برفکی در فصل سرما جلوگیری کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین از تولید 150 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان طی یکسال اخیر خبر داد و عنوان کرد: هدف ما برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در سال جاری 350 تن است.

پرور همچنین از راه‌اندازی طرح پیش‌سرد در کشتارگاه صنعتی بیستون کرمانشاه با همکاری شهرداری نیز خبر داد که دو دهه برای اجرای آن تلاش شده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار