رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین هدفگذاری‌های ما در سال جاری حمایت از ۱۰۵ واحد دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا است .
کد خبر: ۲۸۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 23 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک در کرمانشاه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت : از زمان اعلام امکان ثبت نام واحدهای صنعتی در سایت بهین یاب به منظور بررسی و معرفی به بانک‌ها برای حمایت ۴۵ هزار واحد صنعتی در کشوردر حوزه صنعتی و کشاورزی ثبت نام کردند که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۶۶۷ مورد و معادل 1.5 درصد کشور بوده است.

نعمت الله حقیقی رتبه استان در سایت بهین یاب را جایگاه 25 عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : ۸۸ هزار واحد در کل کشور داریم که واحدهای صنعتی استان کرمانشاه ۱.۴ درصد از واحدهای کشور را شامل می‌شود.

وی در ادمه افزود : در کارگروه تسهیل استان ۳۶۴ واحد صنعتی بررسی و کارشناسی شد و تعداد ۱۷۲ مورد به امور شعب و پذیرش بانک معرفی شد که در نهایت ۳۴ واحد تسهیلات دریافت کردند در حالیکه در کشور ۱۷ هزار واحد به شعب بانک‌ها ارجاع شد و کرمانشاه از جهت معرفی واحدهای صنعتی به شعب بانک‌ها رتبه ۲۲ کشور و حدودا ۲ درصد کشور را به خود اختصاص داده است .

حقیقی بیان کرد: سهم استان کرمانشاه از مجموع 7397 واحد صنعتی که در کشور مورد پذیرش بانک‌ها قرار گرفتند ۱۷۸ مورد ، معادل ۲.۴ درصد بوده و استان از نظر پذیرش واحدهای صنعتی برای حمایت از سوی بانک‌ها رتبه ۱۶ کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن تجارت افزود: از مجموع ۷ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومانی که بانک‌ها در کل کشور پذیرش داشتند ۲۴۶ میلیارد تومان سهم استان و معادل ۳.۲ درصد است و از این لحاظ رتبه ۱۲ کشور را به خود اختصاص داده است . همچنین در کل کشور ۸۷۹ مورد از واحدهایی که در سایت بهین یاب ثبت نام کردند معرفی آنها به بانک منجر به عقد قرارداد و پرداخت شد و در کرمانشاه بر اساس آخرین آمار ۳۴ مورد با رقمی در حدود ۶۰ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان منجر به پرداخت از سوی بانک‌ها شده است.

حقیقی گفت: تسهیلات پرداختی در کشور ۸۸۷ میلیارد تومان قرارداد پرداختی در بانک بوده و سهم استان ۴۳ میلیارد تومان بوده و معادل ۴.۹ درصد کشور و رتبه ۱۱ کشور را در حال حاضر استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است .

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین هدفگذاری‌های ما در سال جاری حمایت از ۱۰۵ واحد دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن تجارت خاطرنشان کرد : پتروشیمی اسلام آبادغرب یا یک و نیم میلیارد یورو معادل ۶ هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت مصوبه بانک صنعت و معدن را گرفت و ان شاء الله در کوتاه ترین زمان اجرایی میشود .

حقیقی تصویب ۱۲۰ میلیون یورو معادل ۵۸۰ میلیارد تومان برای طرح لاستیک زاگرس از دیگر دست آورد های دولت تدبیر و امید به استان دانست و افزود : این اعتبارات را بانک صنعت و معدن پذیرفت و پس از تصویب به صندوق توسعه برای تامین منابع ارزی ارسال کرد.

وی تاکید کرد : مصوبه طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه به مبلغ ۲۴۰ میلیون یورو از طریق بانک توسعه تجارت برای صندوق گرفته شده است همچنین 7.5 میلیون یورو برای تولید کاغذ از کربنات کلسیم در اسلام آبادغرب مصوب بانک صنعت و معدن گرفته شده است .

نعمت الله حقیقی در ادامه افزود : همچنین سازمان مصوب یک میلیون تن تولید فولاد و یک میلیون تن تولید نورد در کرمانشاه را دارد.

گزارش: محدثه عزیزی ارشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار