با تلاش دوستداران طبیعت صورت گرفت؛
بیش از ۵ هزار قطعه ماهی در شهرستان روانسر که به دلیل کم آبی در معرض تلف شدن بودند نجات یافتند.
کد خبر: ۲۸۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 24 August 2016
 به گزارش تابناک به نقل از مهر؛مسئول انجمن زیست محیطی حامیان طبیعت چرو در شهرستان روانسراظهار داشت: رود خشکرود یا خشکه رو از آبادی‌های کلاوه سرچشمه می‌گیرد و مسیرآن از جاده کامیاران به داخل روانسر است و هرساله با مشکلی کم آبی در فصل تابستان مواجه می‌شود و این رود تنها در بهار پرآب است.
محمد کریمی بیان کرد: به دلیل خشک شدن این رود هزاران قطعه ماهی در حوضچه‌هایی از گل و لای گرفتار شده و راه فراری نداشتند که اعضای انجمن حامیان طبیعت چرو در اقدامی برای نجات این ماهیان وارد عمل شدند.
وی افزود: اعضای انجمن حامیان طبیعت چرو بیش از ۵ هزار قطعه ماهی گیرافتاده در خشکرود را به سراب روانسر و یاوری انتقال دادند و مانع تلف شدن آنها شدند.
کریمی همچنین خواستار دقت شهروندان و گردشگران در حفظ و صیانت از محیط زیست و طبیعت روانسر شد و افزود: افرادی که برای گذران اوقات فراغت به دامان طبیعت می‌روند از برافروختن آتش خودداری کنند.
وی بیان کرد: امسال بیش از ۱۰ مورد آتش سوزی در روانسر داشتیم اما خوشبختانه فرهنگ محافظت از طبیعت در میان مردم تین منطقه جا افتاده  و پس از هر حریق مردم به همراه اعضای انجمن وارد کار شدند و برای اطفای حریق سریعاً اقدام کردند.
کریمی افزود: شهرستان روانسر بیشتر پوشش مرتعی دارد و همه مردم باید بدانن که سود و زیان محافظت و یا آسیب رساندن به طبیعت به خود آنان باز می‌گردد

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار