معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: فرش سنقر و کلیایی با تلاش‌های سازمان، صنعت و معدن مرکز ملی فرش و تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان یک برند جهانی ثبت شد.
کد خبر: ۲۸۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 24 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازتسنیم؛مهدی محمدپوربااشاره به اینکه این اقدام فرصت مناسبی را  برای مطرح شدن کرمانشاه و سنقر و کلیایی ایجاد کرده است اظهار داشت: این اقدام در حوزه بازاریابی می‌تواند در صادرات فرش استان بسیار مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه بافت فرش توسط فرش‌بافان به امید صادرات آن است، عنوان کرد: چنانچه صادرات فرش وجود نداشته باشد با قیمت بالای فرش ابریشم در کشور هر کسی توان خرید فرش در داخل کشور را ندارد بنابراین به این حوزه باید با دید صادرات نگاه کرد.
محمدپور با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه فرش استان در حال انجام است، گفت: مذاکراتی با بانک‌هایی همچون پست بانک و مؤسسه کارآفرینی و امید انجام شده است و در حوزه تسهیلات به فرشبافان تفاهم‌نامه‌ای با پست بانک منعقد شده است که سرمایه در گردش فرشبافان در آن حوزه تأمین می‌شود.
محمدپور با بیان اینکه مؤسسه کارآفرینی و امید نیز در حوزه حمایت از فرشبافان اقدامات مؤثری را انجام داده است،افزود: در سال گذشته بیش از سه میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات از طرف این مؤسسه به فرشبافان پرداخت شد و 1000 نفر فرشباف را در موضوع کارآفرینی تحت پوشش قرار داد.
وی با اشاره به اینکه فرشبافان مورد حمایت مؤسسه کارآفرینی و امید در قالب 41 پشتیبان حمایت شدند،بیان کرد: پشتیبان به افرادی اطلاق می‌شود که با سازماندهی فرشبافان به آن‌ها در موضوع بافت و فروش فرش کمک می‌کنند.
محمدپور با دعوت از سرمایه‌گذاران برای کمک به حوزه فرش استان و مراجعه به اداره فرش، اظهار کرد: برای ایجاد کارگاه‌هایی که در زنجیره تولید، فراوری و بافت فرش از شست‌و‌شو، ریسندگی تا رنگ‌رزی فعال هستندتسهیلاتی با کارمزد چهار درصد به متقاضیان اعطا می‌شود و با توجه به وجود 3000 تن فرش در استان بازار خوبی ایجاد می‌شود.
وی افزود: برای ایجاد فروشگاه‌هایی که به فروش فرش استان مبادرت ورزند تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می‌شود که بتوانند برای فروش محصولات تولیدی فرش استان تلاش و سرمایه‌گذاری کنند.
محمدپور با اشاره به اینکه کارگاه‌های فرش‌بافی دارای مجوز در استان براساس چارچوب‌های تعیین شده فعالیت می‌کنند، گفت: 45 هزار نفر فرشباف در استان وجود دارد که 14 هزار نفر آن‌ها بیمه شده‌اند و برای دستیابی به جایگاه بالایی در حوزه فرش کشور باید فضای مناسب و لازم فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار