وزیر جهادکشاورزی:
وزیر جهادکشاورزی گفت: باید با افزایش تولیدات کشاورزی، به تولید ملی کمک کنیم.
کد خبر: ۲۸۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 25 August 2016





به گزارش خبرنگار تابناک؛ مهندس محمود حجتی؛ در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان که با حضور استاندار کرمانشاه، معاونین وزارت جهادکشاورزی و استانداری و همچنین  جمعی از مدیران اجرایی ذیربط  در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: از همه افراد و مدیرانی که برای توسعه و پیشرفت جامعه به ویژه بخش کشاورزی تلاش و جدیت دارند، تقدیر و تشکر می کنم. و در این راستا باید قدران زحمات و تلاش های ویژه استاندار کرمانشاه ،در توجه به بخش کشاورزی این استان باشیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ ملت ثروتمندی بوده و هیچ گاه کمکی از خارج دریافت نکرده و حتی به دیگر ملل هم کمک کرده است، اظهار داشت: اقتصاد کشور در طول تاریخ همواره به کشاورزی متکی بوده و بر همین جهت توانسته که مایحتاج مردم خود را تامین کند و حتی به دیگر کشورها به جهت اینکه دارای مکنت مالی بوده، کمک نماید لذا ما وارث چنین ملتی هستیم. که باید به گذشته خود افتخار کنیم.
حجتی در ادامه به ظرفیت های ویژه کشاورزی در کشور به خصوص در بعضی استان ها از جمله استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این بخش خیلی می توان کار کرد. و با اتکاء به همین بخش می توان به خیلی از مشکلات فائق آمد.
وی با طرح این سوال که آیا از قابلیت ها و ظرفیت هایی که علم و دانش بشری در اختیار ما قرار داده به خوبی استفاده کرده ایم، بیان داشت: این استان مقام نخست تولید نخود را دارا می باشد. که دارای ظرفیت های مناسبی در دیگر تولیدات کشاورزی، نیز می باشد. و همچنین با توجه به میزان بارندگی مناسب در استان، نباید نگرانی از میزان تولیدات کشاورزی در استانی همچون کرمانشاه باشیم. لذا باید برنامه ریزی کنیم. با همین منابع آبی و خاک حاصلیخیزی، که در اختیار داریم. چقدر می توانیم در افزایش تولیدات کشاورزی نقش موثری ایفا کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همواره باید به مشکلات بخش کشاورزی توجه کنیم زیرا این بخش با موجودات زنده ارتباط دارد و مانند دیگر بخش ها نیست که از محیط و فضایی پوشیده در امان باشد. اما این بخش در معرض انواع آفات و بیماری ها قرار دارد، بنابرین مستلزم توجه ویژه است.
حجتی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در دولت و مجلس برای توجه به بخش کشاورزی گفت: مهمترین بحثی که در هئیت وزیران داشتیم بحث تسریع در پرداخت پول گندم به کشاورزان بود و باید توجه داشت. که کل پولی که سال 1392 بابت پول گندم، به کشاورزان پرداخت شد. چهار هزار میلیارد تومان بود، که امسال تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد تومان پول به کشاورزان پرداخت شده است.
وی گفت: دولت دغدغه جدی برای پرداخت پول گندم کشاورزان؛ دارد.لذا دنبال تعریف ساز و کاری هستیم. که سه هزار میلیارد تومان اوراق از طریق بورس به فروش برسد. و بابت پول گندم کشاورزان پرداخت شود.
وی ادامه داد: دولت به دنبال این است که مشکلات بخش کشاورزی را حل کند. و این دولت به بخش کشاورزی توجه ویژه دارد.
وی در خصوص جذب فارغ التحصیلان بخش کشاورزی گفت: فارغ التحصیلان این بخش باید با با دانش علمی خود به دنبال ارائه برنامه هایی برای افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی باشند. و از سوی مسئولین ذیربط نیز با ارائه آموزش های لازم همواره تلاش و جدیت ویژه ای در جهت بهره وری و استفاده صحیح از ظرفیت های موجود به منظور افزایش راندمان کاری باشند.
وی در پایان بیان داشت: باید علم، دانش و تجربه بشری را برای افزایش تولید بکار گیریم. و همواره تلاش نمائیم تا با افزایش تولید به افزایش تولید ملی نیز کمک کنیم. که این مهم مستلزم استفاده صحیح از منابع آبی و بکارگیری شیوه جدید کشاورزی؛ به منظور افزایش بهره وری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار