معاون اجتماعی دادگستری کرمانشاه:
معاون فرهنگی اجتماعی دادگستری کرمانشاه گفت: این استان در اجرای مجازات‌های جایگزین حبس رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۲۸۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 27 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،دانیال هودرجی با اشاره به اینکه موضوع مجازات‌های جایگزین حبس از دو سال گذشته مورد توجه مدیرکل دادگستری استان قرار گرفته است، اظهار داشت: استان کرمانشاه در سال گذشته در دو زمینه کاهش 20 هزار فقره پرونده کیفری و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه توانسته با بیش از 90 هزار ساعت خدمات عام‌المنفعه رایگان جایگزین حبس، رتبه نخست کشور ‌را در این زمینه کسب کند، عنوان کرد: صرف نظر از هزینه مالی فراوانی که زندان برای جامعه دارد تبعات اجتماعی و جامعه شناختی آن نیز دارای اهمیت بسیاری است.
هودرجی با اشاره به اینکه در تیر ماه امسال مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران قضایی کشور به این موضوع اشاره کردند، گفت: این نهاد قانونی علاوه بر اینکه مجرم را به جزای خود می‌رساند به نوعی سبب سازندگی، اجتماعی کردن، حفظ کرامت انسانی مجرم و احساس مفید بودن در او می‌شود که مایه تحکیم مبانی شخصیتی مجرم است.
وی با بیان اینکه جمعیت کیفری زندان‌های استان نیز کاهش یافته است، عنوان کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه و استفاده از بندهای ارفاقی و قانون آیین دادرسی جمعیت پیش‌بینی‌ شده زندانیان استان از 8 هزار نفر به 4 هزار و 987 ‌‌زندانی رسیده ‌به عبارت دیگر اقداماتی همچون مجازات جایگزین حبس سبب کاهش این جمعیت شده است.
هودرجی با اشاره به اینکه 80 درصد جرائم مربوط به مرکز و 20 درصد مربوط به سایر شهرستان‌های استان است، گفت: از سال 93 تاکنون بیش از 90 هزار ساعت احکام جایگزین حبس برای 95 نفر صادر شده که 30 هزار ساعت آن اجرا شده و در این طرح بنابر تمایل مجرم فرد در حوزه‌هایی همچون شهرداری، خانه سالمندان، منابع طبیعی و محیط‌زیست فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه این اقدام استان کرمانشاه می‌تواند نسخه قابل تأملی برای سراسر کشور باشد، افزود: این حکم برای جرائم خرد است و با توجه به اینکه هزینه هر زندانی در زندان به صورت ماهانه 5 میلیون ریال است افراد دارای جرائم خرد می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار