کد خبر: ۲۸۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 30 August 2016
به گزارش تابناک یزد،کارشناسان دامپزشکی مهریز با همکاری نیروی انتظامی اين شهرستان، یک دستگاه کامیون حامل 14 تن ماهی خشک فاسد را توقیف و معدوم كردند.

 دكتر "مجتبي آغاز" مسئول شبكه دامپزشكي شهرستان مهريز  اين اقدام را در راستاي اجرای سیاست‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور خواند و گقت: محموله مورد نظر كه فاقد هر گونه مجوز حمل و پیشینه بهداشتی بود، حتي پس از بررسي و بازديد بازرسان ویژه کنترل فراورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان و بر اساس شواهد قابل مشاهده، فاسد احراز شد و در نتیجه به منظور جلوگیری استفاده آن در چرخه مواد غذایی انسانی و دامی و بنا بر حکم قضایی، معدوم شد.

وي خاطرنشان كرد: با استناد به قوانین سازمان دامپزشکی کشور، هر گونه عبور و مرور و نقل و انتقال دام زنده و فراورده‌‌های خام دامی در داخل کشور مستلزم کسب مجوزهای بهداشتی لازم و گذراندن مراحل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

آغاز در ادامه تصریح کرد: تحت همین عنوان و با هدف تأمین سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری های خطرناک و واگیر دام و مشترک بین انسان و حیوان، شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز به صورت فعال با همکاری نیروی انتظامی در تمام طول ایام سال هرگونه محموله دام و فراورده خام دامی که قصد ورود به استان یا خروج از آن را داشته باشد، بررسی و در صورت عدم احراز شرایط و گواهی‌نامه‌های بهداشتی، محموله‌های مذکور را توقیف می‌كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار