مدیر کل تعاون کار و امور اجتماعی استان مرکزی ؛
تابناک: مدیر کل تعاون کار و امور اجتماعی استان مرکزی از انتخاب 17 تعاونی به عنوان تعاونی های برتر استان خبر داد و گفت: 12 شرکت تعاونی به عنوان تعاونی های برتر شهرستانی شناخته شدند و در این بین یک شرکت تعاونی کوه بار محلات در رقابت کشوری توانست در گرایش معدن مقام نخست را کسب کند.
کد خبر: ۲۹۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 04 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، محمدتقی آبایی هزاوه مدیر کل تعاون کار و امور اجتماعی استان مرکزی در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان مرکزی با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله کشور اظهار داشت: با توجه به این سند کشور ما در  افق سال 1404 خورشیدی کشوری توسعه یافته و الهام بخش در جهان اسلام خواهد بود در راستای اهداف این سند توسعه و سیاست های اصل 44 قانون اساسی توسعه بخش تعاون نیز در نظر گرفته شده است.

وی اهداف بخش تعاون در سند چشم انداز 20 ساله را این چنین خواند: تعامل با اقتصاد جهانی، بهبود کیفیت زندگی مردم، بالا بردن سطح عدالت اجتماعی، بستر سازی برای رشد سریع اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف جامعه، دسترسی سریع افراد جامعه به کالاها.

وی ادامه داد: در راستای تحقق کامل اهداف و توانمدی های بخش تعاون و تقویت این بخش از اقتصاد کشور به منظور ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای سهم تعاونی در تولید ناخالص ملی، افزایش توسعه و عدالت اجتماعی گسترش بخش تعاون در سطوح عالی تصمیم گیری اقتصاد کشور بسیار حیاتی است.

وی به نامگذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: این نام گذاری نقشه راه روشن و آینده ساز برای عبور از مراحل رشد، توسعه و رسیدن به پیشرفت همراه با عدالت است تعاون می تواند کشور را به خصوص از لحاظ اقتصادی نجات دهد.

مدیر کل تعاون کار و امور اجتماعی تصریح کرد: قطعا معرفی تعاونی های برتر که با هدف ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن نمونه های موفق تعاونی انجام می گیرد توانمندی های بالقوه بخش تعاون را به طور موثر به تصویر کشیده است در راستای بهبود نگرش های عمومی نسبت به بخش تعاون تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: بیان فرصت های موجود در این بخش موجبات تشویق، ترغیب و جلب افراد و گروه های مستعد و علاقه مند را به بهترین نحو فراهم می سازد و برگزاری چنین جشنواره هایی از اقدامات تاثیرگذار در پویایی تعاونی های استان می باشد.

آبایی اهدافی را از برگزاری این جشنواره برشمرد و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، معرفی توانمندی های بخش تعاون و اقشار مختلف کشور، ارج نهادن به بخش تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین اعضای تعاون،تشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی در مناطق مختلف استان از جمله این اهداف است.

وی به فرآیند انتخاب تعاونی های برتر اشاره کرد و افزود: این رقابت با 21 گرایش انجام شد و شرکت های تعاونی داوطلب اطلاعات مربوط به شاخص های عمومی و اختصاصی را به صورت الکترونیکی وارد فرم های سامانه نموده و مستندات لازم را پیوست کردند که توسط کمیته اجرایی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از 169 شرکت تعاونی که در 18 گرایش ثبت نام کرده بودند 17 تعاون به عنوان تعاونی های برتر استان شناخته شدند همچنین 12 شرکت تعاونی به عنوان تعاونی های برتر شهرستانی شناخته شدند و در این بین یک شرکت تعاونی کوه بار محلات در رقابت کشوری توانست در گرایش معدن مقام نخست را کسب کند.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار