رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه:
رئیس شورای اسلامی؛شهرکرمانشاه؛بااشاره به اینکه رقابت دراین؛شورارفاقت‌مان راتحت‌تاثیرقرار نمی‌دهد،گفت:فقط درراستای پروژه‌های عمرانی شهرداری؛بادرخواست وام این نهادموافقت،می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 06 September 2016






به گزارش خبرنگارتابناک در کرمانشاه؛جلسه261شورای اسلامی،شهرکرمانشاه باریاست جواد جعفری و نیزحضور14عضوشورای اسلامی شهر کرمانشاه؛درمحل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرمانشاه عصر روز گذشته؛برگزارشد.
بر پایه این گزارش پنج نامه از سوی اعضای شورای شهر کرمانشاه؛مورد بررسی قرار گرفت و هریک ازاعضاء با رأی‌گیری،موافقت و مخالفت خودرانسبت؛به اجرا لایحه و مصوبات طرح‌ها در خصوص رسیدگی به درخواست و نامه‌های دریافتی در جلسه‌ای فشرده با حضور اکثریت اعضاء شورای اسلامی؛شهرکرمانشاه؛اعلام کردند.
جواد جعفری؛درجلسه شورای اسلامی شهرکرمانشاه؛به‌عنوان نخستین روز از فعالیت در سمت ریاست این دستگاه؛خدمات ارزنده رئیس سابق شورای شهرکرمانشاه،قدردانی؛کردواظهارداشت:درجلسات هیأت رئیسه فضای رقابت سالم؛دربین اعضا برای دستیابی به نتیجه نهایی وجود دارد.وبایدرفاقت؛درصدراین رقابت‌هاباشد.
رئیس شورای اسلامی؛شهرکرمانشاه،خاطر‌نشان کرد:سال چهارم فعالیت،شورای،شهربسیار متفاوت و حساس‌تر ازدوره‌های قبل است.وبایدطی8ماه؛باقیمانده به صورت مفیددرتصمیم‌های اساسی؛ برای بهبود وضعیت کرمانشاه؛وکسب رضای خداوندوجامعه؛درارائه کارنامه درخشان از این دستگاه اجرایی؛تلاش کنیم.
این مسؤول؛ازخدمات سالار احمد‌زاده به عنوان رئیس شورای شهر در سا‌ل‌های گذشته قدردانی کردو گفت: باید با مساعدت بیشتر اعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ایجاد نظم جلسات و ساماندهی اوضاع این شهرستان گام‌های مثبتی برداشته شود.
جعفری بیان کرد:باتلاش شهردار کرمانشاه؛شاهدپیشرفت‌هایی؛درشهرنسبت؛به قبل هستیم.
وباایجاد فضایی فرهنگی در پیشبرد ساماندهی اوضاع شهر کرمانشاه موفق‌تر عمل می‌کنیم.
گفتنی است،دراین جلسه بررسی پنج نامه و قرائت دستورالعمل؛جلسه توسط محمد شه‌پرست عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه انجام شدوهریک؛ازاعضا موافق و مخالف با لوایح با رأی‌گیری به بررسی درخواست‌های متعدد مراکز و نهاد اجرایی پرداختند.
در نخستین نامه این جلسه،درخواست شهرداری برای اخذ وام40 میلیارد تومانی؛درخصوص تکمیل پروژه‌های شهرداری مطرح شد.که؛بارأی مخالف جباری و غلامرضا باقری؛ازاعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه و نیز کسب رای موافق سید‌ حجت‌الله موسوی‌اجاق و حسن مرادقلی با کسب آرا اکثریت اعضاء شهر کرمانشاه تصویب شد.
جباری و باقری دلیل رأی مخالف به تصویب این درخواست را شفاف‌سازی طرح پژوهشی شهرداری عنوان کرده و اظهار داشتند: شهردار باید طی جلسه‌ای با طرح پروژه شهرداری از این وام بهره‌مند شود و این مبلغ را صرف حقوق‌های معوق کارکنان شهرداری و یا هزینه‌های برق، آب و... نکندو برای این هزینه‌ها بودجه مجزایی از محل درآمدهای شهرداری و فروش اوراق بها‌دار تعریف شود.
حسن مرادقلی،عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه باموافقت اخذوام مذکور توسط شهرداری کرمانشاه،گفت:شهرداری و هر شرکتی که؛درخواست وام دارندبایدابتدا صورت‌حساب‌ آ‌ن‌ها بررسی شود.وبابرگزاری جلسه توجیهی؛درخصوص توان بازپرداخت وام این نوع طرح‌ها به تصویب اعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه برسد.
سید‌ حجت‌الله موسوی‌اجاق عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه؛موافقت طرح فوق و دریافت وام 40 میلیارد ریالی توسط شهرداری کرمانشاه،گفت:شهرداری قبلا درخواست وام 10 میلیارد تومانی را از شورای اسلامی شهر کرمانشاه داشت.که تصویب نشد.واین4میلیاردتومان؛بایددر قالب شرایط وام قبلی باشد.
این مسؤول تاکید کرد:درآمد شهرداری ازماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کندواگراین وام؛برای تامین دستمزدها و یا عوارض شهرداری باشد بلامانع است و مبلغ مذکوردر ماههای آینده جایگزین می‌شود.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه،تاکید کرد:پیشنهادمی‌کنم این مبلغ وام به شهرداری پرداخت شودحتی اگربرای تامین مخارج بدهی شهرداری،یاحقوق و مزایای کارکنان این دستگاه اجرایی باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: با درخواست وام شهرداری، فقط در راستای پروژه‌های عمرانی این نهاد موافقت می‌شود.
احسان احسانی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت:برای دریافت وام 4 میلیارد تومانی نبایدشهرداررا برای جلسه توجیه به شورای اسلامی شهر کرمانشاه احضار کرد و باید لیست همه پروژه‌های این دستگاه با اولویت‌بندی به شورای اسلامی شهر کرمانشاه ارسال شود.
این مسؤولخصوص تصمیم‌گیری برای تصویب طرح و درخواست‌ها در شورای اسلامی شهر کرمانشاه پیشنهاد می‌شودتنها یک مخالف و موافق از بین اعضاء به‌عنوان نماینده اعمال‌نظر کنند تا در کار تسریع بیشتری ایجاد شود.
بر پایه این گزارش،دراین جلسه نامه‌ای مبنی بر درخواست هیأت دوچرخه‌سواری کرمانشاه به شورای اسلامی شهر کرمانشاه مبنی بر تامین مکان تمرینی برای ورزشکاران کرمانشاهی تقدیم شدوبانظر اکثر اعضا حدفاصل مکانی، میدان شاهد و یا میدان سپاه با ابلاغ چند لایحه برای فعالیت ورزشی و استعدادیابی در جوانان ورزشکار کرمانشاهی به امضاء رسید.
در ادامه نامه‌ای مبنی بر قدردانی و تجلیل از سالار غلامی ورزشکار کرمانشاهی ارائه شدکه نظر  محمد حیدری عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه،برتعیین مبالغ کمکی به هیأت‌های ورزشی بود و از اعضا شورا درخواست پیگیری این‌گونه مصوبات و عملیاتی شدن آن‌ها در راستای تشویق جوانان با تاکید بر تنظیم شیوه نامه‌ای طبق ماده 17 کمیسیون ورزشی و کمیسیون فرهنگی شد.
 رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهارداشت:ازهفته آینده همه مصوبات درقالب شیوه نامه کمیسیون فرهنگی و کمیسیون ورزشی در دستورکارقرار می‌گیرد.
گفتنی است، در این جلسه نامه دستورالعمل تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد پایان کار و یا تغییر کاربری برای بررسی قانونی به کمیسیون ارجاع شد.
این جلسه در خصوص یکی از اراضی که دارای سند مشاعی بود مبنی بر دیوارکشی و... موضوع مغایرت فرمانداری مطرح شد و شورا بر مصوبه اصرار کردوتصمیم‌گیری آن به شورای حل اختلاف استان سپرده شد.
غلامرضا باقری عضو شورای اسلامی شهرکرمانشاه خاطرنشان کرد:اگرسند مشاعی باشدپس دلیلی بر دیوارکشی وجود ندارد و چون سند مشایی مشخص نیست نامه مذکور باید به شورای حل اختلاف منتقل شود.
پایه این گزارش، موضوع مهم یکی از نامه‌ها در خصوص تبصره سه در سنوات قبل اداره‌کل آبفا طی جلسه 261 شورای اسلامی شهر کرمانشاه مطرح شد.
باقری گفت: اداره‌کل آبفا کرمانشاه در پروژه بافت فرسوده حدود 4 الی 5 میلیارد تومان پول به‌عنوان مبلغی مازاد بر بهای مصرف آب از مردم شهر کرمانشاه دریافت می‌کند.
این عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: اداره‌کل آبفا کرمانشاه متعهد به ارائه گزارشی طی هر 6 ماه یک‌بار شده است و چون شورای شهر این لایحه را تصویب کرده باید طی جلسه‌ای با این دستگاه اجرایی از نتیجه پروژه بافت فرسوده بر اثر آب‌های سطحی در فصول بارندگی و... پیگیری شود.
بر پایه این گزارش، همه اعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه به جزو خسرو زرافشانی برای تصمیم‌گیری در مورد لوایح و نامه‌های ابلاغی حضور داشتند.
گفتنی است،اعضا شورای شهر کرمانشاه در جلسه 261 هیأت رئیسه شورای شهر کرمانشاه طی چهارمین سال این نهاد اجرایی به ریاست جواد جعفری، درخواست حضور اعضاء شورای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت منظم و با همفکری در راستای بهبود وضعیت شهر کرمانشاه تصمیم‌گیری کردند.
گزارش :مسعود دریابار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار