کد خبر: ۲۹۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 10 September 2016




پس ازوفات پیامبراسلام؛ با وروداندیشه های وارداتی؛ از طرف کسانیکه به اسلام؛ تظاهرکرده. یاکسانیکه ازدین؛شناختی سطحی داشتند. باعث شد. اندیشه هایی به دنیای اسلام، راه یابد. که پیامبر((ص)) در دوران نبوت؛ با آن مبارزه می کردند.
گروهی؛تحت اصلاح گران دینی به ظاهربه مبارزه؛ بابدعتهاپرداختند. امانه تنهاریشه بدعت را نخشکاندند، بلکه باعث رشد بدعتهای تازه ای؛ دردین شدند.
ازمیان اندیشه های وارداتی؛ به دنیای اسلام وهابیت؛ رامیتوان افراطی ترین وخشن ترین اندیشه؛ نامید. اندیشه ای که اساس آن؛ جهان بینی بدون عقل است. اندیشه ای، که خشونت درآن قانون؛ است. وبنیانگذاراصلی اش در**قرن هشتم**می زیست. و پس ازخاموشی موج اندیشه هایش، **قرن دوازدهم** فرصتی؛ می شود. تا کسی دیگرسربرآورد. و نفسی درجسم اندیشه های بی جانش بکشد، واحیایش کند.
تا در قرن چهاردهم**ه.ق** این مکتب کالای سیاسی شود. ودست به دست توسط صاحبانش خریداری پیدا کنند، وصادرش کنند.
سال۶۶۲ **ه.ق**  تاریخ تولدکسی می شود. به اسم**  احمد بن تیمیه حرانی دمشقی** تا درسرنوشت اسلام اندیشه ای؛ شکل دهد. که اسلام رابه فتنه وآشوب؛ بکشاند.
اندیشه ای که وقتی متولدشد.تیشه به دست گرفت.وریشه اسلام رانشانه رفت.
**ابن تیمیه** وقتی در۳۶سالگی اش تصمیم به نشرافکارش؛گرفت، ازسوی علما ومحققان هم عصرش ردشد. ودرانزوا قرارگرفت.
وتنها اندیشه های منزوی اش؛ به جزدرلابلای کتابهایش ونوشته های شاگردش ** ابن قیم الجوزیه** درهیچ جای دیگربه،چشم نخورد.
چراکه علمای شیعه وسنی اندیشه اش؛ راآتشی به جان دنیای اسلام؛می دیدند.که بجزفتنه و آشوب؛ چیز دیگری رابه همراه نداشت.
**محمدبن عبدالوهاب نجدی** چهار قرن پس ازاواین مکتب مرده؛ راروح بخشید. وبه اشاعه آن پرداخت. که باحمایت خاندان آل سعود، مراکزمهمی مانند مکه ومدینه رادرنوردید. و با پیدایش نفت و افزایش توان مالی سبب شدتا آل سعود با خریداری نویسندگان، غیرمتعهد بیش ازبیش اندیشه وهاب؛ را اشاعه دادند.
وهابیت؛ شکل گرفت. برپایه خشونت وافراط باجهان بینی بدون عقل و تفکر از آن هنگام که سر برآورد. تیربنیانگذارش؛ به سمت شیعه؛ نشانه رفت.
عصرظهورصاحب وهابیت؛ مصادف شد.بازمانیکه اسلام؛ دراروپا پیشرفت کرده بود. وشکست اندلس برای غرب صلیبی بسیار تلخ وناگواربود. این درحالی بودکه پاپ صدها هزار نفر رابرافروخته،بود. تا قدس را قتلگاه مسلمانان؛ کند، که به **جنگهای صلیبی** درتاریخ؛ معروف،است.
جنگی؛ که۲۰۰سال؛ به درازاکشید. با تمام التهاباتی که جان اسلام پدیدارشده،بود. عبدالوهاب قد علم کرد. وموسس اندیشه ای؛شد. که شکافی عمیق، درامت اسلام، ایجادکرد.
وهابیت، اندیشه ای است. کج روکه صاحبانش؛ افکاری راپروراندند که بااعتقادات عموم مسلمانان سرناسازگاری دارد.
اندیشه آلوده؛ ازخیالی جاری شد، که آغشته بود. به کفر به طوریکه؛ صاحبش توهم،جسمانیت رابرای خداونددرخیال داشت. و آنچنان بی حرمت،بودند. که حرمت زیارت؛قبور اولیا راشکستند و استغاثه به ارواح اولیای؛ خداوتوسل را رد کردند.
صاحب اندیشه ای، که خدا را جسمانی تجسم؛ کرد. به جهت نشر افکارش زندانی اش کردند. کتاب وقلم را ازاو گرفتند و اندیشه اش، را به دست فراموشی سپردند. اماعبدالوهاب آتش زیر خاکستر را گر انداخت. و چنگ برصورت امت اسلام؛ انداخت.
به گواهی تاریخ؛وهابیت درجایی شکل گرفت. که مردمانش بدترین فرهنگ راداشته. و تنگ نظر، بدون عقل بودند. وپیروانش؛ از نجد شمشیر بدست از جا برخاسته، مکه و مدینه را درنوردیدند ومردمانش؛ را به خاک وخون کشیدند.و جان ومال؛ آنان رابرخودمباح دانستند.
وهابیت، بدون عقل بزرگ شد؛ جاهل قد کشید؛ خشن و افراطی بالغ شد. و درجوانی خونخوار و شمشیر بدست،شد.
چراکه صاحبش اندیشه ای الوده داشت. وجهان راباریختن خون مخالفانش؛شکل داد. و وقانونش ترور شد. وحق را تکفیرکرد و تکفیری؛شد. و آنچنان خشن شد، که وحشی ترین گروه تروریستی جهان؛ زیر سایه وهابیت قدکشیده اند. آل سعود؛ که وهابیت را قانون اندیشه؛ خودکرده اند. ازخشن ترین وخونخوارترین گروه تروریستی دردنیا که تابه حال تاریخ بخودندیده؛ است. دست حمایت،برسرشان؛کشیده . و تفنگ به دستشان؛داده اند. تاسینه مسلمانان،ایزدی ومسیحی؛ را نشانه،بروند و بدرند.
وهابیت؛ دشمن انسانیت است. و به اسم اسلام و اسلام خواهی اندیشه ای باطل راحمایت می کنند.که ضد بشریست. و قانونش؛ باریختن خون،معنامی یابد. که این اندیشه؛ در آیین ناب محمدی رد شده است. چراکه پیامبراسلام؛ که** پیامبررحمت** است. همواره؛ سایه رحمت خود رابر سرمسلمان و غیرمسلمان انداخته است. وحتی با فتح،مکه پیامبررحمت کفار را امان داد.  ودراینجا است. کشت وکشتاری ؛که وهابیت؛ دردنیای اسلام به راه انداخته اند. مهر بر ابطال این اندیشه پوچ؛ می زند.  

نویسنده:حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
خواهر محترم تفکر وهابیت چندین قرن بعد از پیامبر بنیاد نهاده شده!!
کاهش کمی از سواد خودتون استفاده می کردید و نه از کتابها و نوشته های دیگران البته دوست ندارم به این کار شما بگم سرقت ادبی!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار