استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: بانک ها باید به وظایفی که براساس مصوبات هیات وزیران به آن ها محول شده عمل کنند و در غیراین صورت عملکرد آن ها به دولت گزارش می شود تا با آن ها برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۲۹۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 22 September 2016





به گزارش تابناک؛ روابط عمومی استانداری به نقل از اسدالله رازانی در نشست مشترک مدیران ارشد استان با مدیران بانک های اعلام کرد: استان کرمانشاه از مشکلات بسیاری در حوزه اشتغال رنج می برد و در این شرایط نیازمند فعالیت و همراهی بیشتری از سوی بانک ها هستیم.
وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات بیکاری فعلی به عملکرد مدیران در حوزه های مختلف مربوط می شود و اگر همه بخش ها به وظایفشان عمل کنند شاهد وضعیت بهتری در این عرصه خواهیم بود. 
این مدیر ارشد در ادامه عنوان کرد: بانک ها نباید تنها به فکر بنگاه داری باشند و منابع موجود را هر جا که تشخیص دادند مصرف نمایند. 
وی خاطرنشان کرد: بانک ها بخشی از مجموعه دولت هستند و موظف و مکلفند در چهارچوب مصوبات دولت عمل کنند و باید به وظایفی که براساس مصوبات هیات وزیران به آن ها محول شده عمل کنند و در غیر اینصورت عملکرد آن ها به دولت گزارش می شود تا با آن ها برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.
رازانی همچنین عنوان کرد: اغلب بانک ها در زمینه منابع مالی از شرایط یکسانی برخوردارند ولی با اینحال دارای عملکردهای کاملاً متضادی در زمینه پرداخت تسهیلات هستندگاهی مشاهده می شود یک بانک در این زمینه عملکرد خوبی دارد ولی بقیه بانک ها فعالیت خاصی از خود نشان نمی دهند که این رویه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: منابع بانکی در استان محدود نیستند و باید تسهیلات پرداختی نیز متناسب با این منابع باشند. 
این مدیر ارشد در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت تسهیلات در حوزه روستایی پرداخت و گفت: اشتغال زایی در حوزه روستایی برای مدیریت ارشد استان بسیار مهم است و بانک ها باید زمینه پرداخت سریع تسهیلاتی که دولت برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در نظر گرفته را فراهم کنند تا شاهد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در روستاها باشیم. 
وی عنوان کرد: متأسفانه در زمینه تسهیلات بخش مسکن روستایی جز تعداد معدودی از بانک ها، بقیه عملکرد چندان قابل قبولی ندارند و بانک های مربوطه باید این فاصله ها را هرچه سریع تر جبران کنند. 
رازانی همچنین خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران بانک ها موظف به پذیرش تضامین زنجیره ای از طرف روستاییان هستند و باید این مصوبه را عملیاتی کنند.
این مدیر ارشد اظهار کرد: دستگاه های مربوطه تا سقف سهمیه مصوب شده، وام گیرندگان را به بانک ها معرفی کنند و هر بانکی که خود را ناتوان از پرداخت معرفی کند باید در زمینه چرایی این موضوع به شکل مکتوب جوابگو باشد.در بخش دیگری از این نشست گزارشی پیرامون تسهیلات رونق تولید توسط بانک ها به واحدهای صنعتی ارایه شد. 
استاندار کرمانشاه در این باره اظهار داشت: این تسهیلات در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در زمینه حمایت از تولید داخلی پرداخت می شوند.
وی با اشاره به مواردی همچون خودداری بانک ها از عدم پذیرش اسناد شرکت شهرک ها و تعداد پایین پرداختی ها اظهار کرد: مسایل این حوزه با مشورت ادارات و سازمان ها و محموعه های ذی ربط جمع بندی می شود و از طریق معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی موضوع به شکل جدی دنبال می شود. 
رازانی در باره درخواست های دریافت تسهیلات توسط مردم در سفر رییس جمهوری اظهار کرد: این درخواست ها از طریق سامانه سامد دریافت شده است هرچند حجم این درخواست ها بسیار بیشتر از دیگر استان ها می باشد ولی مدیریت ارشد استان با جدیت به دنبال تأمین منابع لازم برای پرداخت این تسهیلات است. 
وی افزود: مشکلات و موانع موجود در زمینه پرداخت این تسهیلات با معاون اجرایی رئیس جمهوری و رئیس بانک مرکزی درمیان گذاشته خواهد شد.
استاندار کرمانشاه خواهان برگزاری ماهیانه و منظم نشست های مشترک مدیریت ارشد استان با مدیران بانک ها شد و آن را در رفع سریع تر موانع تولید در استان اثرگذار دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار