معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: تحول در ساختار اداری با تربیت نیروی انسانی توانمند و ارائه آموزش های علمی به پرسنل حاصل می شود.
کد خبر: ۲۹۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 22 September 2016




به گزارش تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس رضا رحیمی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس سربلندی و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و افزود: عزت و آبروز امروز ایران اسلامی بواسطه ایثارگری ها و فداکارهای رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس حاصل شده لذا همه وظیفه داریم که که در راستای حفظ میراث ارزشمند سال های دفاع مقدس کوشش نمائیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت و آموزش نیروی انسانی را مولفه ای بسیار مهم برای تحول و پویایی در ساختار اداری عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه مدیران توانمند سازی و ارتقای زمینه های فکری پرسنل با ارائه آموزش های راهبردی و علمی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: سرمایه های موجود در سازمان ها، ساختمان و توسعه فیزیکی مراکز اداری نیست بلکه نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده سرمایه یک مجموعه محسوب می شود که با فکر، توان و تلاش خود می تواند موجبات پویایی و بالندگی سازمان مرتبط خود را که در توسعه جامعه نیز موثر است، فراهم آورد.
وی بیان داشت: اینکه تنها نگاه فیزیکی به توسعه ساختمان ها داشته باشیم مسیری اشتباه را انتخاب کرده ایم زیرا آنچه می تواند زمینه های تحول را میسر سازد ارائه آموزش ها با هدف توانمند سازی پرسنل است.
این مقام ارشد استان از اعضای جلسه خواست که روش های هدفمند آموزش را برای تحول و پویایی همواره مورد توجه و بررسی قرار دهند.
وی همچنین توجه به ایجاد نظام انگیزشی برای رقابت بیشتر بین کارکنان برای ارائه کار بهتر را مورد تاکید قرار داد و گفت: با ایجاد این طرح و برنامه می توان انگیزه را برای کارکنان خود بوجود آورد زیرا  یک نیروی خوب و توانمند چنانچه مشاهده کند که کار او مورد توجه قرار گرفته است تلاش خود را برای پویایی هر بیشتر استمرار خواهد بخشید. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: با ارائه آموزش های مستمر و اثربخش قادر خواهیم بود که ضمن کادر سازی،  بهترین و کارآمدترین مدیران را برای آینده تربیت کنیم.
وی خاطرنشان ساخت: ما مدیران نظام جمهوری اسلامی هستیم لذا وظیفه داریم با ارائه برنامه های علمی و راهبردی موجبات ارتقای توانمندی هر چه بیشتر این نظام را فراهم آوریم بنابراین توجه به فرآیندها، تشکیلات اداری و آموزش به پرسنل جهت توانمندسازی بسیار مهم و الزامی است.
مهندس رحیمی تاکید کرد: انتظار داریم که در بحث تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی یک کار ماندگار و اثربخش صورت گیرد تا برای سالیان سال مورد توجه باشد.
وی همچنین توجه به نصب برنامه های هوشمند در سیستم های سرمایشی و گرمایشی به منظور صرفه جویی در انرژی در فصول مختلف را مورد تاکید قرار داد.وی در پایان گفت: ضرورت دارد که در جهت فعال شدن بیش از پیش این کارگروه که توسعه نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی و تربیت افراد برای کادر سازی و پرورش مدیران آینده را به دنبال دارد تلاش کنیم زیرا با این مهم جامعه نیز به تحول و پویایی می رسد.
این کارگروه در راستای اجرای 8 برنامه گام برمی داردهمچنین در این جلسه رئیس مرکز برنامه ریزی نوسازی و توسعه فنآوری اطلاعات استانداری نیز گفت: ساختار و وظایف کارگروه توسعه مدیریت استانداری ها در تاریخ 16 دی ماه سال 1394 به تصویب رسیده است که این کارگروه در راستای اصلاح نظام اداری که 8 برنامه از قیبل خدمات الکترونیک، اصلاح فرآیندها و   توانمندسازی نیروها را در دستور کار دارد گام برمی دارد.
معارف فلاحی ایجاد سازوکار تصمیم سازی و تصمیم گیری مناسب در استانداری ها در راستای تحقق نقشه نظام اداری،  هدایت و پیگیری برنامه های نقشه راه اصلاح نظام اداری از طریق شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت کشور،انتقال و تبادل تجربیات استانداری ها فرمانداری ها و بخشداری ها در خصوص برنامه های نقشه راه اصلاح نظام اداری و نظارت و ارزیابی عملکرد فعالیت استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها بر اساس یک معیار یکسان و واحد در خصوص نقشه راه اصلاح نظام اداری را از جمله اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد.
وی همچنین تلاش برای ایجاد باور و ایجاد انگیزه در مدیران واحدهای مختلف و جلب مشارکت کارکنان و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای برنامه های تحول اداری و برنامه ریزی به منظور اجرای طرح ها و برنامه های تحول اداری را از مهمترین وظایف این کارگروه برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار