صبح امروز؛
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امروز 4 هزار و 600 مدرسه در شهر و روستاهای استان کرمانشاه، آماده پذیرش 325 هزار دانش‌آموز و 28 هزار معلم برای آغاز سال‌ تحصیلی جدید است.
کد خبر: ۳۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 24 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ سلیمان محبی با اعلام آمادگی کامل را برای بازگشایی مدارس استان، اظهار داشت: امروز 4 هزار و 600 مدرسه در شهر و روستا استان کرمانشاه، آماده پذیرش دانش‌آموزان برای آغاز سال‌ تحصیلی جدید است.
وی از فعالیت 4 هزار کلاس هوشمند، 12 پژوهش‌سرا و 20 دارالقرآن در سطح استان خبر داد و گفت: در سال‌تحصیلی 96-95 نزدیک به 325 هزار دانش‌آموز با 28 هزار معلم وارد مدارس استان می‌شوند.‌
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مراسم رسمی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را امروز سوم مهرماه اعلام کرد و افزود: نزدیک به 163 هزار دانش‌آموز شهر کرمانشاه در قالب یک‌هزار و 463 واحد آموزشی امروز سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.‌
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: امسال آغاز سال تحصیلی 10 هزار و 700 دانش‌آموز کلاس اولی شهر کرمانشاه با یک‌هزار و 428 مدرسه و همچنین 6 هزار و 966 کلاس درس، همراه است.
محبی از افتتاح 15 مدرسه شامل 120 کلاس درس در آغاز سال تحصیلی جدید در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: آموزش و پرورش استان در شاخص‌های مختلف طی سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است که در این راستا برای کسب موفقیت‌های بیشتر نیازمند همکاری و هم‌فکری همه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی است.
وی با تاکید بر آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: تفکر اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش پایه‌ریزی شود و تبیین اقتصاد مقاومتی در بین دانش‌آموزان و کارکنان الویت اصلی آموزش و پرورش استان است.
این مسؤول تعداد کل دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی گذشته را 317 هزار و 216 دانش‌آموز دانست و ادامه داد: رتبه با‌سوادی استان از جایگاه بیست و هفتم در سال‌های گذشته، به جایگاه هشتم در کشور ارتقا یافته است.
محبی با اشاره به باسواد بودن 84 درصد از جمعیت استان کرمانشاه، بیان کرد: عنصر اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه، توجه به ارتقاء سطح کیفی، کمی آموزش‌ و پرورش است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار