معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمانشاه خبر داد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از انباشت کالای قاچاق، طرح ساماندهی انبارها برای شناسایی این نوع کالاها در سطح استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 24 September 2016
ب‌ه گزارش تابناک به نقل از فارس، عباس سجادی اظهار داشت: آمار کشف کالای قاچاق در یک ماه اخیر کاهش یافته است که این امر نتیجه تامل خوب دستگاه اطلاعاتی، نیروی انتظامی، نظامی و مراجع قضایی استان است.
وی با اشاره به اقدامات کنترلی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کرمانشاه، ادامه داد: کالاهای بدون پرداخت حقوق گمرکی قطعا کالای قاچاق محسوب می‌شود و در سطح عرضه جمع‌آوری و به سازمان مربوطه تحویل داده می‌شود.
به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه، برای جلوگیری از انباشت کالای قاچاق، طرح ساماندهی انبارها برای شناسایی این نوع کالاها در سطح استان اجرا می‌شود.
این مسؤول به وجود 400 انبار ذخیره کالا در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از آن‌ها بدون استفاده اعلام شده است، لذا مسؤولان استانی برای جلوگیری از انباشت کالا‌های قاچاق طرح شناسایی و ساماندهی این مکان‌ها را انجام می‌دهند.
سجادی همه انبارها در تمامی زمینه‌ها از محصولات فولادی گرفته تا مواد‌غذایی را مشمول این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات و نواقصی که در سامانه قبلی وجود داشت سامانه جدید با نظارت کارگروه کشوری برای ساماندهی انبارهای استان در حال راه‌اندازی است.
وی از همه انبارداران خواست که در این طرح شناسایی شرکت کنند و گفت: اگر بعد از تکمیل طرح شناسایی انبارها متوجه شویم کسی اقدام به گرفتن کد شناسایی نکرده است، به‌عنوان تخلف و کمک در راستای قاچاق کالا پیگیری می‌ شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در مهرماه کارگروه کشوری طرح ساماندهی انبارها تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: مراحل ثبت‌نام در این طرح را در ‌هفته‌های آینده اعلام می‌کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار