مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه مطرح کرد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: هیأت‌های مذهبی در ایام محرم از پخش غذای نذری در ظروف یکبار مصرف خودداری کنند، چراکه این ظروف موجب ایجاد بیماری برای افراد جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 24 September 2016
حجت السلام اسماعیل قبادی  اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی در ایام محرم برای پخش غذای نذری از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند، چراکه قرار گرفتن غذای گرم در این ظروف موجب ایجاد بیماری برای افراد جامعه می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به سرطان‌زا بودن ظروف یکبار مصرف پلاستیکی براساس یافته‌های علمی و تحقیقات دانشمندان، ادامه داد: سلامت مردم باید در پخش نذورات مورد توجه قرار بگیرد و نظارت‌های حداکثری در این زمینه انجام می‌گیرد.
وی با تاکید بر نصب تمثال شهدای مدافع حرم در هیأت‌های مذهبی و مراسمات ماه محرم، عنوان کرد: نصب تمثال شهیدان در نقاط مختلف شهر موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود که این اقدامی بسیار مهم و در راستای تبیین فلسفه قیام عاشورا است، چراکه شهیدان با تاسی از قیام سیدالشهدا(ع) برای دفاع از دین خدا جان خویش را فدا کردند.
قبادی خواستار برگزاری هرچه بهتر مراسمات ماه محرم شد و خاطرنشان کرد: قیام سیدالشهدا(ع) سرشار از درس‌ها و آموزه‌های نجات‌بخش و انسان‌سازی است که باید تلاش کنیم از طریق مداحی‌ها، خطابه‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های مختلف مذهبی در راستای تبیین این مهم اقدامات ملموس و اثربخشی در جامعه انجام بگیرد.
این مسؤول بیان موضوعات مهم جهان، ولایت‌مداری، خطرات تفرقه و تکفیری‌ها، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب را از جمله مباحث مهمی عنوان کرد که باید در مراسمات ماه محرم برای مردم، به‌ویژه جوانان بیان شود تا شاهد افزایش بصیرت جوانان باشیم و بی‌شک انجام این مهم گام مهمی در راستای خدمت به اسلام و اثرگذاری تمام و کمال در منطقه و جهان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه انجام اقدامات ناشایستی همچون گل‌اندود کردن وسایل نقلیه، قمه‌زنی، زنجیرزنی زنان، اختلاط زن و مرد در اماکن محل برگزاری مراسمات مذهبی و شعارنویسی سخیف را خلاف موازین شرعی و عرف جامعه بیان کرد و گفت: چنین موضوعاتی در صورت رخ دادن با برخورد لازم مواجه می‌شود.
وی مردم کرمانشاه را مردمی متدین و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد و ادامه داد: کرمانشاهیان از دیرباز میزبانی زوار عتبات‌عالیات را افتخاری برای خویش دانسته‌اند و همواره در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسمات ماه محرم تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند.
قبادی با تاکید بر استفاده از سخنران در مراسمات و مجالس برای بیان اهداف قیام امام حسین(ع) و به‌کار بردن اشعار مناسب توسط مداحان، تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی در انجام مناسب مراسمات همت کنند و از انجام اقدامات نامناسب خودداری داشته باشند. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار