در گردهمایی هیأت‌های مذهبی کرمانشاه بیان شد
ممنوعیت زنجیرزنی بانوان، کسب اطمینان از سلامت غذای نذری، خودداری از شعارنویسی سخیف و گل‌اندود کردن خودروها از جمله موضوعاتی بود که در گردهمایی هیأت‌های مذهبی کرمانشاه بیان شد.
کد خبر: ۳۰۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 24 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدرضا آمویی در گردهمایی هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، از نصب بنرهای اطلاع‌رسانی مراسمات ماه محرم برخی هیأت‌های مذهبی در روز عید سعید غدیرخم انتقاد کرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با تصریح بر اینکه عید سعید غدیرخم باید با موضوع ولایت و امامت حضرت امیرالمومنین(ع) برگزار شود، ادامه داد: دشمن به‌دنبال کم‌رنگ کردن نقش و اهمیت ولایت در جامعه است که باید با جدیت در این زمینه مراقب باشیم.
آمویی شعارنویسی سخیف، گل‌اندود کردن خودروهای سواری و وسایل نقلیه که موجب ناخوانا شدن پلاک خودروها و دیده نشدن سرنشینان خودروها شود را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد و گفت: رانندگان از انجام چنین اقداماتی خودداری کنند.
وی با اشاره به وجود امنیت کامل در استان کرمانشاه و برنامه‌ریزی برای برگزاری مناسب مراسمات ماه محرم، خاطرنشان کرد: زنجیرزنی بانوان ممنوع است و هیأت‌های مذهبی مراقبت‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.
مسوول شورای هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با تاکید به برگزاری منسجم و عظیم مراسمات عزاداری هیأت‌های مذهبی، عنوان کرد: لازمه تحقق این مهم، وحدت و انسجام هیأت‌های مذهبی است.
محمدتقی مقدسی بیان احکام در جلسات هیأت‌های مذهبی، رعایت نظم، توجه به مبحث امنیت و برگزاری همراه با شور و شعور مراسمات ماه محرم را مورد تاکید قرار داد و گفت: یک‌هزار هیأت مذهبی دارای شناسنامه در استان کرمانشاه وجود دارد.
نماینده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در مراسمات مذهبی برای پخش نذورات را مشکل‌آفرین دانست و افزود: باید مراقب باشیم غذاهای نذری سالم و بهداشتی باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار