مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان حساسیت زیادی نسبت به هیئت‌ها دارند، افزود: نمایش زیبای‌ها نخستین خواسته نهادها و مراجع است و باید در عزاداری‌ها به مسائل مهم جهان اسلام پرداخته شود.
کد خبر: ۳۰۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 24 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازتسنیم، حجت‌الاسلام باقر قبادی در گردهمایی هیئت‌های مذهبی که پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه سازمان تبلیغات تنها وظیفه ارشاد و هدایت هیئت‌های مذهبی رابه عهده دارد و دستور‌العملی برای حمایت مالی از آن‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: خیمه‌سوزی در میادین و خیابان‌ها بسیار خطرناک است و سازمان تبلیغات در قبال خیمه‌سوزی و علم‌کشی در روز ایام ماه محرم هیچ مسئولیتی را قبول نمی‎‌کند.
قبادی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در تلویزیون شهری سازمان تبلیغات به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: داشتن وسایل اطفای حریق و کمک‌های اولیه، رعایت بهداشت از موارد قابل توجه برای هیئت‌های مذهبی است و گل مالی اتومبیل‌ها، قمه زنی، آزار مردم با صدای بلند و عدم رعایت بهداشت محیط باید توسط خود هیئت‌ها رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه دشمنان حساسیت زیادی نسبت به هیئت‌ها دارند، افزود: نمایش زیبای‌ها نخستین خواسته نهادها و مراجع است و باید در عزاداری‌ها به مسائل مهم جهان اسلام و تشیع از جمله عراق، سوریه و بحرین پرداخته و مسائل مربوط به ولایت فقیه تبیین شود.
قبادی با اشاره به ضرورت تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی گفت: عزاداری منحصر به زنجیرزنی و دسته‌روی نیست بلکه اقامه عزا، محتوا و سخنرانی آن اصل است و در این مراسم‌ها باید مسائل سیاست روز و جهان باید مطرح شود.
وی استفاده از عکس شهدای مدافع حرم و حماسه آفرینان را در هیئت‌های مذهبی ضروری دانست و عنوان کرد: استفاده از این تصاویر نمایش زیبایی‌ها و حماسه‌ها است و هیئت‌های مذهبی به عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر نقشی بسیار پررنگ‌تر از تمام ارگان‌ها و نهادها دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار