مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: عید روز مباهله و خاتم بخشی حضرت علی (ع) تحت الشعاع مراسمات محرم قرار گرفته که باید برجسته و احیا شود.
کد خبر: ۳۰۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 24 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازمهر، حجت‌الاسلام اسماعیلی؛ اظهار داشت: هرساله در ماه محرم ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه به اقصی نقاط استان کرمانشاه اعزام می‌شوند و در مدارس، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، پاتوق‌های عزاداری، مراکز فرهنگی و... حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به در پیش بودن جشن روز مباهله و خاتم بخشی حضرت علی(ع) در ۲۴ ذی‌الحجه گفت: این جشن تحت الشعاع مراسم‌های محرم قرار گرفته و در حال فراموشی است در صورتیکه سند معتبر و قرآنی بر عصمت، کرامت و برتری اهل بیت(ع) است و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) باید این روز را عید بگیرند.
وی افزود: هیچ توصیه‌ای از ائمه(ع) و بزرگان دین نشده که ۸ یا ۱۵ یا ۲۰ روز قبل از محرم پرچم‌های عزا نصب و علم عزاداری برپا شود و سازمان تبلیغات و هیچ یک از مراجع عظام این مسئله را توصیه نمی‌کنند و تاکید شده که روز عزا به جای خود و روز جشن و عید نیز به جای خود باشد.
وی ضمن بیان توصیه‌هایی به هیئات مذهبی و متولیان برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم گفت: نحوه برگزاری مراسم و پخش صدا بسیار مهم است و صدای بلندگو نباید از مسجد و حسینیه و مکان عزاداری خارج شود و پخش صدای بلندگو بیرون از مسجد و حسینیه هیچ مجوز شرعی ندارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: به ساعت برگزاری مراسم‌های عزاداری توجه شود و مهم‌تر از همه متذکر باشیم که امام حسین(ع) برای نماز و احیای ارزش‌های اسلامی و معروفات شهید شد.
وی بر حضور واعظ و سخنران در مراسم‌های مذهبی و عزاداری‌ها تاکید کرد و افزود: از مبلغین در ایام محرم دعوت شود و اگر هیئات نیاز به واعظ و سخنران دارند می‌توانند از سازمان تبلیغات درخواست کنند.
حجت‌الاسلام قبادی خواستار انسجام و وحدت رویه در برگزاری مراسم عزاداری‌های محرم شد و اظهار کرد: هیئات کوچک و نزدیک به هم مراسم عزاداری را با هم برگزار کنند.قمه زنی بدعت است/  پرهیز از گِل مالی خودروها در ایام محرموی در خصوص بحث خیمه سوزی، عَلَم گردانی و حمل تمثال توضیح داد: اصل مراسم خیمه سوزی مراسم خوبی است اما نباید در میادین و خیابان‌ها انجام شود، زیرا خطرآفرین است و احتمال ایجاد مشکل در اتصالات برق و دیگر مخاطرات می‌شود و بهتر است این اقدام در خارج از شهر و مکانی بی‌خطر برگزار شود.
حجت‌الاسلام قبادی در خصوص عَلَم گردانی نیز گفت: علم‌ها باید دارای پیام باشد و یک نفر آن را حمل کند و صرفاً حمل علم برای خودنمایی نباشد و از علم‌های نامناسب و خطرآفرین و دارای تیغه استفاده نشود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه حادثه‌ای نیز در استان داشتیم که به دلیل علم گردانی چشم یکی از شهروندان آسیب جدی دید و لذا علم‌ها باید حاوی مضامین باشد و استفاده از علم‌های نامناسب جایز نیست.
وی با بیان اینکه اصل حمل تمثال در مراسمات عزاداری‌ بد نیست، افزود: هیچ مجوزی برای حمل تمثال ائمه ذوات مقدس(ع)، پپامبر(ص) و اصحاب امام حسین(ع) نداریم و توصیه می‌شود از تمثال شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و یا خادمین و بانیان هیئات و امثالهم استفاده شود.
حجت الاسلام قبادی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی هدایت‌گر و رصد کننده مراسم‌های مذهبی است و از مردم توجه به مطالب مذکور را خواستاریم.وی همچنین اظهار کرد: سازمان تبلغلات اسلامی به عنوان ناظر توصیه به احداث حسینیه و تکایا نمی‌کند و تاکید داریم که اولویت با احداث مساجد باشد ضمن اینکه مجالس و روضه‌های خانگی را اقدامی موجه و پسندیده می‌دانیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: توصیه می‌کنیم که نذورات تحویل مسئولان هیئات ذی ربط شود تا در جای خود هزینه شود.
وی ضمن نهی از مراسم قمه زنی گفت: در استان پدیده قمه زنی را نداریم اما هرکسی که اهل تشیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری و مراجع عظام است از بدعت قمه زنی باید جلوگیری کند.
حجت‌الاسلام قبادی ضمن توصیه به پرهیز از گِل مالی خودروها به عنوان امری بدعت گفت: در صورت نیاز به مداح از سازمان تبلیغات و کانون مداحان می‌توان کمک گرفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار