امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: رمز بقا ما تکیه بر فرهنگ عاشورا است و آنچه در این ایام ضرورت دارد نهادینه کردن این سبک زندگی در بین مردم می باشد.
کد خبر: ۳۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 12 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والسملین سید امیر محمدی پور روز چهارشنبه اظهار داشت: از میان تمام وقایع تاریخ هیچ کدام به اندازه واقعه عاشورا برای بشریت دردناک و در زندگی ما تاثیرگذار نبوده است. 
وی گفت: عظمت این واقعه و بخصوص پیام عاشورا باید به عنوان محور تبلیغ تفکر شیعی برای تمامی ملت های عالم تبیین شود تا آنان با هدف قیام امام حسین و مظلومیت ایشان آشنا شوند.
وی گفت: وقتی پس از گذشت 1400 سال پیام و فلسفه عاشورا در بین مردم زنده است؛ گواه این است که این واقعه با فطرت مردم و نیازهای جامعه بشری سازگار است که توانسته در گذر ایام و در درون فرهنگ های مختلف انتشار پیدا کند. 
حجت الاسلام محمدی پور عنوان کرد: مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان باید مملو از معارف اسلام باشد که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف امام حسین از جمله مهمترین این معارف است. 
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: قیام امام حسین در راه خدا و برای رضای خدا بود، ما هم باید به تاسی از امام حسین تمام اعمال و رفتارمان به قصد تقرب به خدا و الگو گرفتن از رفتار ائمه و معصومان باشد که حجت خدا بر روی زمین هستند.
وی با توصیه عزاداران در زمینه رعایت عرف سبک عزاداری گفت: عزاداری های روز عاشورا و ایام محرم نباید به نحوی باشد که موجب سوء استفاده دشمنان شود و همانگونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند سبک سنتی عزاداری که صدها سال در کشور ما جریان داشته بهترین سبک عزاداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار