استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین پس از تصویب در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اوایل هفته گذشته در شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز مورد تصویب قرار گرفت و جهت تأیید در نشست هیئت دولت به دبیرخانه این هیئت ارائه شد.
کد خبر: ۳۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه اسدالله رازانی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری در اولین روز از هفته‌ای که گذشت برگزار شد و در این نشست موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین از جمله مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه افزود: این شورا بر اساس قانون اساسی یک کارگروه اختصاصی است که از طرف هیئت وزیران تشکیل می‌شود و در زمینه ایجاد مناطق آزاد تجاری تصمیم‌گیری می‌کند و طرحهای مربوطه قبل از ارائه به هیئت وزیران در این شورا مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.

رازانی عنوان کرد: با توجه به وعده‌ای که رئیس جمهور در سفر اخیر به کرمانشاه در زمینه تصویب منطقه آزاد تجاری مطرح کرد این موضوع با جدیت در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور طرح شد و در کارگروه تخصصی این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مدیریت ارشد استان طی این مدت جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرد و در نهایت موافقت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به معاون اول رئیس جمهور ارسال و درخواست ارائه طرح در شورای عالی مناطق آزاد ارایه شد.

رازانی گفت: این طرح در ابتدای هفته گذشته در شورای عالی مناطق آزاد مطرح شد و پس از بحث و بررسی  مورد تأیید قرار گرفت و برای تأیید در هیئت دولت به دبیرخانه این مجموعه ارسال شد.

استاندار کرمانشاه افزود: روال معمول این طرح دو هفته پس از تأیید در هیئت دولت جهت تأیید نهایی مطرح می‌شود.

رازانی از نظر مساعد هیئت دولت در این زمینه خبر داد و گفت: معاون اول رئیس جمهور در نشست شورای عالی مناطق آزاد عنوان کردند با توجه به وعده رئیس جمهور در زمینه تصویب این طرح، نظر مساعد هیئت دولت نیز اخذ خواهد شد.

وی اظهار کرد: پس از طی تصویب طرح توسط هیئت دولت، این طرح همراه با دیگر مناطق پیشنهاد شده برای تاأیید نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: امید داریم با تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین شاهد فصل جدیدی از رونق تجارت، تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار