به مناسبت روز جهانی غذا صورت گرفت:
از ملاک های دیگر برگزاری جشنواره، می توان به سنتی بودن غذا، طعم، مزه، شکل ظاهری غذا و استفاده بهینه از روغن و نمک در فرایند پخت نام برد.
کد خبر: ۳۱۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 16 October 2016
روز جهانی غذا سالروزی مقارن شانزدهم اکتبر است که به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. این روز توسط بسیاری از سازمان مرتبط با امنیت غذایی، از جمله برنامه جهانی غذا و صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی نیز جشن گرفته می‌شود.
به همین مناسبت جشنواره غذا ، در شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام گفت: به مناسبت روز جهانی غذا (24 مهرماه مصادف با 15 اکتبر 2016) در شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام جشنواره غذا در راستای شعار سال (( اب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند)) جهت پرسنل این شبکه با اولویت استفاده از حبوبات برگزار گردید،

نسرین دهش تصریح کرد: از ملاک های دیگر برگزاری جشنواره، می توان به سنتی بودن غذا، طعم، مزه، شکل ظاهری غذا و استفاده بهینه از روغن و نمک در فرایند پخت نام برد.
دهش افزود: حبوبات به دلیل اینکه دارای فیبر غذایی و فاقد کلسترول می باشند، برای سلامت دستگاه گوارش مناسب هستند. در صورتی که همراه با حبوبات ازغلات استفاده شود می توان تمام اسید های امینه ی ضروری بدن را تامین کرد، هم چنین از لحاظ ارزش غذایی دارای پروتئین همسان با پروتئین غذاهای حیوانی می باشد.

بر پایه این گزارش، در پایان به چها نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

گزارش و خبر : منیر تقی زاده
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار