مدیر‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش‌آموزان این استان از لحاظ علمی کمتر از دیگر دانش‌آموزان سراسر کشور نیستند، گفت: در پنج شاخه کنکور سراسری دانش‌آموزان استان کرمانشاه رتبه 11 کشوری را کسب کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 19 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،سلیمان محبی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، اظهار داشت: دو نهاد خانه و مدرسه در کنار یکدیگر اساسی‌ترین نهاد تربیتی محسوب می‌شوند.

وی همکاری بین خانه و مدرسه را تضمین کننده موفقیت دانش‌آموز دانست و ادامه داد: اگر خانواده‌ها با اولیا مدارس همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند دانش‌آموز از لحاظ تربیتی و آموزش موفق‌تر هستند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به پروژه مهر اشاره کرد و گفت: همه فعالیت‌هایی که در راستای آماده‌سازی مدارس برای حضور دانش‌آموزان در شروع آغاز سال تحصیلی به‌کار می‌رود در قالب پروژه مهر تعریف می‌شود.

این مسؤول از حضور 323 هزار دانش‌آموز در مدارس استان خبر داد و گفت: در سطح استان کرمانشاه 28 هزار معلم در چهار هزار و 600 مدرسه در حال فعالیت هستند که این تعداد پاسخگوی نیاز تحصیلی استان در مناطق شهری و روستایی است.

*کلاس درس کانسکی برای دانش‌آموزان کمتر از 5 نفر در روستا‌های کرمانشاه

محبی به کلاس درس کانسکی در روستا‌های سطح استان اشاره و بیان کرد: در روستا‌هایی که مدرسه در آن به‌طور کامل تخریب شده است و یا تعداد دانش‌آموزان کمتر از پنج نفر است کلاس درس در کانسک‌های استاندارد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد از مدارس استان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند، یادآور شد: عمر بعضی از مدارس در استان کرمانشاه بیش از 30 سال است که با استفاده از کمک‌های مالی خیران و بودجه دولتی هر ساله تعدادی از آن‌ها بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

محبی گرفتن شهریه در مدارس دولتی را تخلف محسوب کرد و متذکر شد: چیزی به‌عنوان شهریه‌ درمدارس دولتی از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود تنها کمک‌های داوطلبانه خانواده‌ها است که در قالب جذب مشارکت‌های عمومی به اولیا مدرسه تحویل می‌دهند.

*شرکت در کلاس‌های تقویتی و دادن شهریه اجباری نیست

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص کلاس‌های تقویتی، گفت: اکثر معلم‌های استان با تمام توان به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و در بعضی موارد تشخیص می‌دهند که دانش‌آموز نیاز به کلاس تقویتی دارد، البته شرکت در این کلاس‌ها اجباری نیست.

این مسؤول با بیان اینکه به هر میزانی که پایه علمی دانش‌آموز قوی باشد به همان میزان بهتر در رقابت‌های کشوری می‌درخشد، تصریح کرد: دانش‌آموزان استان کرمانشاه از لحاظ علمی کمتر از دیگر دانش‌آموزان سراسر کشور نیستند.

محبی به کسب رتبه بیش از صد نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی در رتبه زیر صد در کنکور اشاره کرد و افزود: پذیرش دانشگاه‌های استان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است و دانش‌آموزان این استان از لحاظ علمی در پنج شاخه کنکور سراسری رتبه 11 کشوری را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: مطالبات فرهنگیان مربوط به سال‌ 87 تا‌کنون است که بخشی از آن به زمان دولت دهم برمی‌گردد و بخش دیگر به دولت یازدهم، که طبق قول‌هایی که داده‌اند به زودی پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار