معاون وزیر اقتصاد و دارایی:
معاون وزیر اقتصاد و دارایی به رشد 200 درصدی کشفیات کالای قاچاق و ارز در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: آمارها افزایش 285 درصدی انهدام کالاهای قاچاق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهند.
کد خبر: ۳۱۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 19 October 2016
یه گزارش تابناک به نقل از فارس از کرمانشاه، امین دلیری صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق که در سالن جلسات امید استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: جلسه‌ای با اعضای کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق و ارز طی هفته‌های گذشته در راستای مبارزه جدی با این پدیده شوم که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، برگزار شده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاقاق کالا و ارز، گفت: تاکیدات رهبری وظایف مسؤولان را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌ویژه در مناطق مرزی کشور سنگین‌تر کرده است.

دلیری با اشاره به اینکه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی آخرین زنجیره مبارزه با کالای قاچاق و ارز است، ادامه داد: 15 میلیارد دلار واردات کالای قاچاق در سال گذشته اعلام شده است که در سال‌جاری در راستای عرضه، توزیع و انهدام کالای قاچاق مبارزه جدی شروع شد و همچنین بر لزوم سرعت بخشیدن به انهدام کامل کالاهای قاچاق تاکید شده است.


مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به رشد 200 درصدی کشفیات کالای قاچاق و ارز در سال‌جاری اشاره و بیان کرد: آمارها افزایش 285 درصدی انهدام کالاهای قاچاق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهند که این انهدام‌ها نشان‌دهنده اهمیت کالای سلامت محور در کشور است.

این مسؤول از رشد سه برابری انهدام کالا در سال‌جاری خبر داد و افزود: برای اینکه کالای قاچاق وارد چرخه توزیع نشود و به تولید داخلی و اقتصاد کشور صدمه نزند راهی جزو انهدام کامل قاچاق کالا نداریم که این نشان دهنده فعالیت و حرکت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

دلیری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای کالاهای سریع‌الفساد، متذکر شد: تعیین تکلیف کالای سریع‌الفساد قسمتی از فعالیت‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است که قوانینی در راستای مدیریت ورود آن به چرخه توزیع تصویب شده است که به بازار داخلی لطمه نزند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی به مرزی بودن استان کرمانشاه که همواره در معرض ورود کالای قاچاق و ارز است اشاره کرد و یادآور شد: اگر کالاهای قاچاق بادوام در این استان مشابه داخلی نداشته باشد و از طرفی در بازار هدف نیاز به توزیع آن احساس شود عرضه می‌شود، اما باید طوری عمل کرد که برخلاف سیاست‌های کشور نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار