فرماندار گیلانغرب گفت: 14 روستای این شهرستان در مناطق ویژنان، سومار و بخش گواور با مشکل کم آب مواجه هستند.
کد خبر: ۳۱۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 19 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،کرم محمدی افزود: مشکل کم آبی روستاهای گیلانغرب با وجود محدودیت های اعتباری و کمبود منابع ریالی از طریق آبرسانی سیار تامین می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و پیگیری های مستمر، تلاش شده است تا مشکلات ناشی از کمبود آب را به حداقل ممکن برسانیم.
وی اظهار کرد: استان کرمانشاه مانند بخشی از استان های کشور در چند سال اخیر به ویژه در نقاط روستایی با مشکل کم آبی مواجه بوده و گیلانغرب هم از این قاعده مستثنی نیست اما نسبت به دیگر مناطق از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.
وی از افتتاح و بهره برداری مرحله دوم طرح آبرسانی روستای قلعه رمن بخش گواور با زیرپوشش قراردادن پنج روستا تا دهه فجر امسال خبر داد.
فرماندار گیلانغرب گفت: همچنین مجتمع های آبرسانی ژاومرگ و سراب قنبر در بخش گواور هم تا بهمن امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد و هشت روستای این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
محمدی اظهارداشت: با بهره برداری از این طرح ها تا دهه فجر امسال، تعداد روستاهایی که آبرسانی به آنها به صورت سیار انجام می شود، به هفت روستا در نقاط مرزی کاهش می یابد.
وی در ارتباط با مجتمع آبرسانی دهستان چله از توابع گیلانغرب نیز گفت: این طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در حال اجراست و تلاش می شود تا دهه فجر امسال تکمیل شود.
به گفته این مقام مسوول، با بهره برداری از این طرح و با انتقال آب از سد سراب گیلانغرب، مشکل آب آشامیدنی 34 روستا در دهستان چله بخش مرکزی رفع می شود.
محمدی میزان اعتبارات اختصاص یافته برای اجرا و تکمیل مجتمع های آبرسانی در روستاهای گیلانغرب را 36 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه از مجموع 197 روستای دارای سکنه در گیلانغرب، با تلاش های صورت گرفته هم اکنون 176 روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.
وی شمار مشترکان روستایی را هشت هزار و 200 مشترک اعلام کرد و افزود: با افتتاح طرح های جدید تا سه ماه آینده این تعداد خانوار زیرپوشش به 10 هزار خانوار افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: در روستاهای دارای شبکه آبرسانی با توجه به بارندگی های خوب سال گذشته و ابتدای امسال، مشکل بحران آب نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار