معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تاکید کرد: باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و فنآوری در جامعه تلاش های ویژه ای صورت گیرد لذا توجه تمامی دستگاه های اجرایی به مقوله پژوهش امری ضروری است.
کد خبر: ۳۱۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 19 October 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس رضا رحیمی در جلسه کارگروه پژوهش و فنآوری استان که با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی ذیربط در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به برگزاری هفته پژوهش از 14 تا 18 آذر ماه افزود: ضرورت دارد که در این هفته علاقه مردم را با انجام کارهای تبلیغی و اطلاع رسانی موثر به موضوع پژوهش و فنآوری افزایش دهیم.

وی هفته پژوهش را فرصتی مغتنم برای نهادینه سازی فرهنگ پژوهش عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاه های ذیربط موظف هستند که جامعه را در این هفته بیش از پیش با برنامه های پژوهشی و نوآوری آشنا و زمینه ای برای ارتباط بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در سطح جامعه با مقوله پژوهش فراهم کنند.

 رئیس کارگروه پژوهش و فنآوری استان، نوآوری و پژوهش را مقوله ای بسیار مهم عنوان کرد و گفت: چنانچه می خواهیم پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید حتماً به این موضوعات توجه کنیم زیرا شکوفایی با اجرای برنامه های پژوهشی محقق می شود لذا ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی استان همواره این مهم را جزء اولویت های کاری خود بدانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، اجرای تمامی طرح ها و برنامه ها در بخش های مختلف صنعتی کشاورزی تولیدی اقتصادی را در گرو توجه به مباحث پژوهشی عنوان کرد و گفت: این کارگروه مغز متفکر پژوهش در جامعه است لذا مسئولین ذیربط باید همواره برنامه های نوآوری و خلاقیت را برای تحرک بخشیدن به جامعه مدنظر داشته باشند و دبیرخانه کارگروه نیز برنامه های پژوهشی را فعالتر دنبال و پیگیری کند تا پژوهش به مدلی موفق در جامعه تبدیل و ملکه ذهن تمامی افراد شود.

مهندس رحیمی تاکید کرد: تلاش ها برای نهادینه سازی فرهنگ پژوهش و فنآوری باید همواره به درون جامعه ادامه داشته باشد و تمامی حوزه ها برای اجرای برنامه های خود به این مهم توجه جدی کنند.

مهندس رحیمی با اشاره به اجرای فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه خاطرنشان ساخت: برای اجرای فاز دوم این پروژه می توانیم از دانش فنی و انجام کارهای پژوهشی در استان استفاده کنیم بنابراین توجه به پژوهش تحول در تمامی بخش ها را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: هسته و مرکزیت برنامه های پژوهشی در استان باید همواره فعال باشد و این موضوعات را به سطح جامعه انتقال دهد تا خلاقیت و نوآوری در تمامی سطوح شکوفا و جلوه گر شود.

 رئیس کارگروه پژوهش و فنآوری استان ادامه داد: به ناچار روزی منابع نفتی و زیرزمینی کشور به اتمام می رسد بنابراین ما راهی جز توجه به برنامه های پژوهشی و فنآوری نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از مدیران عضو این کارگروه خواست در جلسات حضوری فعال و مستمری داشته باشند و برای ارتقاء جایگاه آن همواره تلاش کنند.

وی در پایان از دستگاه های اجرایی ذیربط خواست که برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه مربوط به آن مشارکت و همکاری بخش خصوصی را در استان بکار گیرند زیرا این موضوع علاوه بر ایجاد یک فضای همدلی منجر به افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان می شود.

در این جلسه مدیران دستگاه های عضو کارگروه آمادگی خود را برای بکارگیری نهایت تلاش خود برای برگزاری هر چه بهتر هفته پژوهش در استان اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار