مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با وقف رفع می شود.
کد خبر: ۳۱۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 19 October 2016
به گزارش تابناک کرمانشاه:حجت الاسلام عباسیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس ادره اوقاف شهرستان سنقر و کلیایی گفت: یکی از ویژگیها و اصول نظام حقوقی و اقتصادی اسلام، فرهنگ حسنه وقف است که جایگاه ویژه ای در دین ما و مبانی اسلام دارد.
وی با بیان این مطلب که در اسلام و سیره امیرالمؤمنین(ع)، اهتمام ویژه ای به وقف شده است افزود: زمانی که متمولان و سرمایه داران اموال خود را در بین محرومان و افراد بی بضاعت تقسیم می کنند این امر ضمن حل مشکلات اقتصادی منجر به تفاهم اجتماعی در بین مردم هم می شود.
حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد:برای شکوفایی وقف در جامعه باید فرهنگ وقف را ترویج کرد، اگر به این سنت حسنه عمل شود بسیاری از مشکلات فعلی جامعه‏ قابل حل خواهد بود.
وی ادامه داد:اگر موقوفات در جامعه رشد پیدا کند، نیت هایی در رابطه با موقوفات زنده می شود، نیت هایی از جمله کمک به ایتام  و دانش آموزان، کمک به افراد بی بضاعت، سبب رشد و تجلی جامعه بشریت می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت:در راستای منویات مقام معظم رهبری، با فعالیتهای فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه، بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل می شود و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.
حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: موقوفات نزد ما امانتی است که داشتن مسئولیت امتحان الهی است که امیدواریم خادم خوبی برای موقوفات و مردم باشیم.
وی افزود: عمور مسئولیت ما خواهد گذشت و باید تلاش کنیم که از پست و مقام و مسئولیتی که داریم برای خدمت و ادای دین استفاده کنیم.
حجت الاسلام عباسیان بیان داشت: شهرستان سنقر ریشه تاریخی و دینی غنی دارد که زبانزذ است اما داشتن تعداد 37 موقوفه در این شهرستان با این سبقه دینی آمار پایینی است که ان شاا... با تلاش های مسئول جدید اوقاف شهرستان شاهد رشد بیش از پیش در زمینه وقف باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار