در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی مطرح شد:
در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه نسبت به افزایش آمار طلاق در این استان هشدار داده شد.
کد خبر: ۳۱۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 19 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که با موضوع بررسی معضل طلاق برگزار شد، اظهار داشت: طلاق از معضلات ۵ گانه در کشور و استان کرمانشاه است.

حسین باباجانی بیان کرد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بحث موضوعات اجتماعی مبذول شد و مطالعات دقیقی صورت گرفت و به حضور مقام معظم رهبری ارائه شد.

وی توجه جدی به معضلات اجتماعی را تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: کرمانشاه یکی از ۶ استان درگیر معضلات اجتماعی در کشور به میزان زیاد است و در این رابطه گزارشی تهیه و به حضور مقام معظم رهبری ارائه گردید.

باباجانی طلاق را از مسائل اجتماعی اولویت‌دار دانست و تصریح کرد: «طرح ملی کاهش طلاق و افزایش تحکیم خانواده» در مرکز تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین به ابلاغ شرح وظایف «طرح ملی کاهش طلاق و افزایش تحکیم» خانواده به دستگاه‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۳ جلسه کارشناسی در این زمینه برگزار شده است.

امیری، معاون دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: طلاق از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار است و شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی بحث طلاق در کشور است که برای این مسئله سندی تعریف و شرح وظایف وزارتخانه‌ها در بحث طلاق ارائه شده است.

**رشد طلاق در استان کرمانشاه در سه ماهه امسال ۰۱.۱۴ است

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در استان کرمانشاه طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ گفت: در سال ۹۲ تعداد ۲۲ هزار و ۶۸۳ واقعه ازدواج و ۵ هزار و ۲۴ واقعه طلاق در استان رخ داده است.

امیری بیان کرد: در سال ۹۳ تعداد ۲۱ هزار و ۷۹۱ واقعه ازدواج و ۵ هزار و ۲۹۴ واقعه طلاق در استان ثبت شد همچنین در سال گذشته ۲۰ هزار و ۲۷۸ واقعه ازدواج و ۵ هزار و ۲۴۹ واقعه طلاق در استان رخ داده است.

وی همچنین از وقوع ۱۱ هزار و ۲۲۴ واقعه ازدواج در استان کرمانشاه طی ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۲ هزار و ۶۹۵ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

امیری با اشاره به روند نزولی ازدواج و سیر صعودی طلاق در استان گفت:  در سال گذشته تعداد ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ واقعه ازدواج و ۱۶۳ هزار و ۷۶۵ واقعه طلاق ثبت شده است.

وی اظهار داشت: آمار بیانگر این است که در سال گذشته از هر ۳.۹ ازدواج در استان کرمانشاه یک مورد به طلاق انجامیده و به عبارت دیگر ۲۵ درصد ازدواج‌های صورت گرفته منجر به طلاق شد.

امیری افزود: از هر ۱۰۰ ازدواج در استان کرمانشاه ۲۵ مورد به طلاق انجامیده و به عبارتی یک چهارم ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه جایگاه نهم کشور در آمار طلاق را دارد، گفت: وضعیت مناسبی از نظر آمار طلاق در کشور نداریم و رشد طلاق در استان در سه ماهه امسال ۰۱.۱۴ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار