فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 389 هزار و 600 قلم انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 192 میلیارد و 674 میلیون ریال در این استان در 6ماه اول امسال خبر داد و گفت: در این زمینه 31 باند نیز منهدم شده است.
کد خبر: ۳۱۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 20 October 2016
به گزارش تابناک از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی در دیدار با معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در کرمانشاه افزود: نیروی انتظامی و به ویژه مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بار دیگر به فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) لبیک گفتند و با تلاش های مستمر و خستگی ناپذیر موفق به کشف 389 هزار و 600 قلم انواع کالای قاچاق در 6 ماهه نخست سال جاری شدند.
وی ارزش اقلام مکشوفه را بالغ بر 192 میلیارد و 674 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش داشته است.
مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: در این راستا 31 باند قاچاق متلاشی و 137 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده اند.
سردار امان اللهی با بیان اینکه استان کرمانشاه به واسطه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از مبادی مهم ورود کالای قاچاق به کشور است، افزود: در شرایطی که بسیاری از جوانان استان کرمانشاه با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، ورود بی رویه کالای قاچاق آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد استان وارد کرده است.
وی ادامه داد: متاسفانه آمار بالای بیکاری و ریسک پایین انجام معاملات کالای قاچاق موجب شده است بخشی از جوانان جویای کار استان کرمانشاه به این سمت کشیده شوند و عواقب این عمل مجرمانه را بپذیرند. 
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: تلفن همراه، لوازم خانگی، البسه، اقلام خوراکی و لوازم آرایشی بیشترین سهم کالای قاچاق ورودی به استان کرمانشاه را تشکیل می دهند که تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و محیط زیست است.
سردار امان اللهی به جوانان جویای کار توصیه کرد با کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی، فرصت ارتکاب اعمال مجرمانه را از خود و دیگران سلب کنند و در دام قاچاقچیان سودجو و فرصت طلب گرفتار نشوند، چرا که نیروی انتظامی در شناسایی و دستگیری این افراد عزمی جدی و راسخ دارد. 
وی در ادامه از همکاری خوب و به موقع مردم شریف استان قدردانی کرد و گفت: اطلاعات مردمی نقش بی بدیلی در موفقیت های نیروی انتظامی داشته است.
مقام ارشد انتظامی استان افزود: بر این باوریم هرجا مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد، نتایج مثبتی حاصل خواهد شد، چه بسا که در حوزه امنیت اجتماعی این همکاری و همراهی بیش از سایر حوزه ها مطالبه و خواست نیروی انتظامی است.
سردار امان اللهی تأکید کرد: جان کمترین بهایی است که پلیس برای برقراری نظم و امنیت می پردازد و خدمتگزاری به مردم را سرلوحه اقدام های خود قرار داده است، امیدواریم مردم فهیم استان نیز به این واقعیت رسیده باشند که نیروی انتظامی نقطه پایان برای مجرم نیست و مادامی که زمینه های وقوع جرم فراهم باشد، مجرمان هم فرصت ارتکاب جرم را خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار