معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تفاهم نامه یک هزار و 960 میلیارد ریالی این دانشگاه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ساخت 370 واحد بهداشتی، درمانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 20 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،دکتر ابراهیم شکیبا روز پنجشنبه در حاشیه نشست 2 روزه کارشناسان و مسوولان سلامت دهان و دندان کشور که در هتل پارسیان کرمانشاه در حال برگزاری است افزود: این تفاهم نامه به منظور ساخت مراکز جامع سلامت شهری، مراکز جامع سلامت روستایی، ستاد شبکه، ستاد مرکز بهداشت و همچنین خانه های بهداشت است و بحث سلامت دهان و دندان نیز همراه با این پروژه ها تعریف شده است. 
وی افزود: هم اکنون ساخت تعدادی از این مراکز شروع شده، تعدادی نیز در دست مناقصه است و همچنین در حال تهیه زمین برای تعداد دیگری از این مراکز هستیم.
وی در خصوص وضعیت اعتباری استان بیان داشت که از نظر اعتبارات وزارت بهداشت، استان 2 میلیون نفری ما 2 و نیم درصد جمعیت کشور را شامل می شود لذا به صورت طبیعی 2 و نیم درصد اعتبارات کل کشوری باید به ما اختصاص داده شود اما ما این موضوع را قبول نداریم.
شکیبا تاکید کرد که این وضعیت در صورتی صحیح است که همه استان های کشور از نظر توسعه یافتگی هم سطح باشند در حالی که استان ما هشت سال درگیر جنگ بود و بسیاری از زیرساخت های ما در این مدت از بین رفته است.
وی ادامه داد که خوشبختانه وزارت بهداشت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوع را پذیرفته اند لذا با رایزنی های مدیران استان و همکاری خوب وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو پنج دانشگاه برتر کشور است که توانسته بیشترین اعتبار را از وزارت خانه بگیرد.
به گفته شکیبا، فلوراید کردن دندان های 170 هزار دانش آموز کرمانشاهی زیر 14 سال از جمله کارهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه پیشگیری طرح تحول سلامت دهان و دندان بوده است.
وی در خصوص اقدام های درمانی سلامت دهان و دندان نیز به ارتقا دندانپزشکان مراکز درمانی به 72 نفر اشاره کرد و افزود: طی تفاهم نامه ای که با دانشکده دندانپزشکی انجام شده است از دانشجویان سال آخر دندانپزشکی نیز در این مراکز استفاده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار