مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه با بیان اینکه 95 هزار خانوار کرمانشاهی زیر پوشش طرح تفکیک پسماندها است، گفت: روزانه در کرمانشاه 650 تن زباله تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 20 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،هایده شیرزادی امروز اظهار داشت: از سال 80 مطالعات پروژه پسماند بازیافت در کرمانشاه در راستای پیوستن به قانون اتحادیه اروپا یعنی دنیای بدون زباله شروع شد و از سال 90 در این زمینه کار اجرایی را آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه به روزانه تولید 650 تن زباله در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در شهر کرمانشاه پسماندها روزانه نسبت به سال گذشته 80 تن اضافه شده که افزایش 13 درصد را نسبت به سال 94 نشان می‌دهد.

شیرازدی میانگین تولید زباله سرانه کرمانشاه را در حد متوسط شهرهای استان دانست و گفت: تولید زباله در شهر کرمانشاه حدود 700 گرم برای هر نفر است.

وی را در بازیافت پسماند‌ها سرآمد کشور معرفی کرد و یاد‌آور شد: طرح تفکیک زباله از مبدا از سال 93 در دو منطقه شهر کرمانشاه آغاز شده است که در حال‌حاضر نزدیک به 70 درصد از مناطق این شهر را پوشش می‌دهد.

شیرازدی تصریح کرد: تاکنون 95 هزار خانوار کرمانشاهی زیر پوشش طرح تفکیک پسماندها در مبدا قرار گرفته‌اند که مشارکت مردم در این زمینه 15 درصد است و 100 نفر در این گروه برای تفکیک زباله‌ها مشغول به‌کار هستند که این امر هزینه گزافی را برای شهرداری به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه طرح تفکیک زباله‌ها را به‌عنوان فعالیت اقتصادی که محیط زیست را از دست زباله‌ها نجات می‌دهد معرفی و بیان کرد: تا قبل از اجرای طرح تفکیک پسماندها زمین‌های اطراف سراب قنبر کرمانشاه محل دفع زباله‌ها بود، اگر این کارخانه بازیافت نبود روزی 650 تن آشغال در کجا دفن می‌شد؟

به گفته وی، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از تولید صد و 20 هزار مترمربع شیرابه و 700 هزار تن گاز گلخانه‌ای در سال از مهمترین دستاوردهای طرح ملی بازیافت پسماندها در استان کرمانشاه است که سالانه از نابودی ده‌ها هکتار زمین جلوگیری می‌کند.

شیرزادی با بیان اینکه کارخانه بازیافت کرمانشاه در مجمع برای 240 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، ادامه داد: خاک‌های ایران روز‌به‌روز از لحاظ مواد آلی فقیرتر می‌شوند که باید تمام مواد آلی از طریق بازیافت به خاک برگردانده شود.

وی با بیان اینکه روزانه می‌توان 500 هکتار خاک ایران را احیا کرد، گفت: مواد بازیافتی به‌عنوان مواد احیاکننده بافت خاک و خاک‌ساز تعریف می‌شود، زیرا محیط زیست را باید برای آیندگان حفظ کرد.

مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه اظهار داشت: سالانه 50 هزار تن کود کمپوست از زباله‌ها تولید و در این کارخانه زباله‌ها پس از پردازش با جدیدترین تکنولوژی روز به سوختی برای کارخانجات سیمان تبدیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار