همایش سران عشایر شهرستانهای شمال استان آذربایجان غربی در شهرستان چالدران برگزار شد
کد خبر: ۳۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 06 May 2015

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این همایش با هدف بررسی مسایل و مشکلات عشایر کوچ رو شهرستانهای شمال استان که همه ساله در فصل تابستان به مناطق ییلاقی چالدران انجام می گیرد برگزار شد .

فرماندار شهرستان چالدران در این همایش به نقش بارز عشایر در جریانات مختلف انقلاب و نظام اشاره کرد و گفت : حضور فعال عشایر در پشتیانی از نظام و اطاعت از رهنمود های امام راحل و مقام معظم رهبری بسیار چشمگیر و موثر است.

آقای حسین زاده با بیان اینکه همه ساله شهرستان چالدران میزبان بسیاری از عشایر کوچ رو از شهرستانهای شمال استان می باشد افزود : امسال 28 هزار نفر از جمیعت عشایر شهرستانهای شمال استان جهت تولید فراورده های دامی و لبنی در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر خواهند شد .

وی میزان مراتع شهرستان چالدران را 158 هزار هکتار عنوان کرد و گفت : از این میزان مرتع 85 هزار هکتار آن برای تعلیف 270 هزار راس دام عشایر کوچ رو قرار داده شده است .

آقای حسین نژاد رئیس اداره امور عشایر شهرستان چالدران نیز در این همایش گفت : امسال از مجموع 200 کیلومتر ایل راه این شهرستان 20 کیلومتر آن با صرف اعتبار افزون بر 300 میلیون ریال اعتبار بهسازی می شود.

این همایش با حضور سران عشایر شهرستانهای خوی ، ماکو ، پلدشت ، شوط ، چایپاره و چالدران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگرار شد.

امسال عشایر کوچ رو کوچ خود را از اول تیر به مناطق ییلاقی شهرستان چالدران آغاز می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار