رئیس حفاظت محیط زیست زابل گفت: صدور دفترچه شکار و وصول (بازبینی) پروانه های شکار و صید دارندگان سلاح های شکاری مجاز در این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۳۱۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷ 25 October 2016
الهام آبتین اظهار داشت: پس از 2 سال حفاظت محیط زیست زابل با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با ارائه مدارک لازم، دفترچه شکار و وصول پروانه شکار صادر می کند.
وی افزود: صدور پروانه با هدف انجام قانونی شکار در فصل مناسب است به طوری که در فصول تولیدمثل، جوجه آوری و تخم گذاری پرندگان در اوایل فصل بهار شکار تخلف محسوب می شود.
رئیس حفاظت محیط زیست زابل تصریح کرد: در صورت شکار غیرقانونی هرگونه جانوری با افراد خاطی بر اساس حکم مقام قضایی برخورد و ارزش ریالی مشخص شده از آنان اخذ می شود.
وی گفت: گارد حفاظت محیط زیست زابل به همراه گشت سیار گارد حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هر روز مشغول گشت زنی هستند و در صورت حضور شکارچی در مناطق ممنوعه و حفاظت شده بر اساس قانون با افراد متخلف برخورد می کنند.
آبتین تاکید کرد: با توجه به کاهش چشم گیر شمار پرندگان آبزی و خشکزی نسبت به دوران پرآبی منطقه سیستان مردم باید در حفظ پرندگان بیش از گذشته حساس باشند.
وی با بیان اینکه شکار بر اساس قانون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه انجام می شود گفت: شکار گونه های در حال انقراض و حفاظت شده تخلف محسوب می شود.
شهرستان زابل در فاصله 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار