رئیس حفاظت محیط زیست زابل گفت: گشت گارد حفاظت محیط زیست این شهرستان و زهک با همکاری مستمر روزانه در زمینه کنترل محیط های طبیعی و محل های زیست پرندگان، با شکارچیان متخلف برخورد می کنند.
کد خبر: ۳۲۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳ 08 November 2016
الهام آبتین اظهار داشت: دهها پرونده از شکارچیان متخلف از ابتدای فصل شکار به دستگاه قضایی معرفی شده است.
وی تصریح کرد: حمل اسلحه غیرمجاز، شکار گونه های حمایتی در معرض انقراض و شکار در روزهای غیر مجاز از جمله مصادیق جرم در خصوص صید و شکار گونه های حیات وحش محسوب می شود.
رئیس حفاظت محیط زیست زابل اظهار داشت: نیروهای گارد اجرایی زهک و زابل در ماموریت های مختلف تعقیب، گریز و گشت زنی در مناطق صعب العبور همواره به آسیب دیدگی و شکستگی ها جدی در ناحیه دست و پا دچار می شوند.
وی محیط بانان را خط مقدم دفاع از تنوع زیستی کشور دانست و افزود: محیط بانان با تلاش صادقانه در دفاع از نسل حیات گونه های جانوری، با متخلفان برخورد می کنند.
آبتین با اشاره به صدور دفترچه شکار و وصول(بازبینی) پروانه های شکار و صید دارندگان سلاح های شکاری مجاز گفت: پس از 2 سال حفاظت محیط زیست زابل با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با ارائه مدارک لازم، دفترچه شکار و وصول پروانه شکار صادر می کند.
وی تاکید کرد: با توجه به کاهش چشم گیر شمار پرندگان آبزی و خشکزی نسبت به دوران پرآبی منطقه سیستان مردم باید در حفظ پرندگان بیش از گذشته حساس باشند.
شهرستان زابل در فاصله 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار