امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به حضور موثر بسیج در عرصه های مختلف انقلاب، دفاع از حریم ولایت و مقابله با توطئه های دشمنان را از ویژگی های بارز بسیجیان ذکرکرد.
کد خبر: ۳۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 18 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج نماد ایثار، اخلاص، فداکاری و عشق به اسلام و حریم جایگاه ولایت است و از الطاف الهی به شمار می رود.
وی با اشاره به آغاز برنامه های گرامیداشت هفته بسیج از 29 آبان در شهرستان، با بیان این که هفته بسیج فرصت مطلوبی برای تبیین ارزش ها و جایگاه این نهاد مردمی در جامعه است، افزود: همه باید مقام و مرتبه بسیج را بدانند و به وجود این نیروی عظیم در نظام اسلامی، شاکر خداوند متعال باشند.
پنجم آذر سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) بسیج مستضعفین در کشور تشکیل و راه اندازی شد. 
وی اظهار داشت: بسیج از الطاف الهی برای انقلاب اسلامی است که در حوادث و وقایع گوناگون به کمک نظام و انقلاب آمد و با حضور موثر خود در عرصه های انقلاب، ثابت کرد که بهترین نماد ایثار، مقاومت و شجاعت محسوب می شود.
امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خوردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با تاسی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به درستی جایگاه این نیروی عظیم را در جامعه تبیین و ترسیم کردند.
حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به مطالبه یکسال اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، اظهارداشت: انقلابی گری و داشتن روحیه و تفکر انقلابی و بسیجی مهم ترین مطالبه رهبر انقلاب است و تنها راهکار حل مشکلات کشور نیز تحقق این مهم است.
وی اضافه کرد که داشتن روحیه انقلابی به معنای توکل به خداوند، اعتماد به درون، شجاعت، اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه های امام راحل، امیدواری به آینده و نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر اوست که این عناصر باید در تک تک مسوولان و اقشار مختلف مردم وجود داشته باشد.
خطیب جمعه سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی که از ابتکار عمل های سازنده رهبر معظم انقلاب اسلامی است، روز تجدید عهد و پیمان با اباعبدالله و دفاع از حریم ولایت است.
حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: میلیون ها انسان از دور و نزدیک خود را با هر وسیله ای و به طور خاص با پیاده روی خود را به عراق می رسانند تا ارادت خاصه خود را به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ابراز کنند.
وی خاطرنشان کرد: عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) می روند تا بزرگترین اجتماع و گردهمایی بشری را تشکیل دهند و به یزیدیان زمان بگویند که راه و مرام امام حسین (ع) فراموش شدنی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار