عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه:
عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها کارآفرین تربیت نمی‌کنند، گفت: جامعه کنونی نیاز به مهارت دارد و جوانان ناآگاهانه به مدرک‌گرایی گرایش دارند.
کد خبر: ۳۳۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 19 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، سهراب دل‌انگیزان جمعه‌شب در دوازدهمین نمایشگاه کتاب و در حاشیه برگزاری کارگاه «فرهنگ کار و کارآفرینی» که در سالن جلسات نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مردم در سال‌های اخیر بدون امیدی به دولت و سیستم آموزشی کشور به سمت ایجاد کسب و کار روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های نخست انقلاب با ملی‌شدن صنایع، بسیاری از جوانان استخدام دولتی می‌شدند، تصریح کرد: مردم با این تفکرات به دنبال کار دولتی می‌گشتند و از دهه 60 به بعد تربیت کارآفرین صورت نگرفت و در کشور کارآفرینی رشد چشمگیری نکرد.

به گفته این مسؤول از دهه 80 به تدریج با توجه به نیاز کشور در راستای ایجاد کارآفرینی، شرایط رشد آن فراهم شد، چرا که با وجود افزایش جمعیت جوان، دیگر توانی برای جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی وجود نداشت.

دل‌انگیزان یادآور شد: از اوایل سال 80 دانشگاه‌های کشور با وجود نقش خطیر آموزش در واقع دانشجویان را برای تولید کار و اشتغالزایی تربیت نمی‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به تناقض شدید بین مهارت‌آموزی و مدرک‌گرایی در کشور، خاطرنشان کرد: جامعه کنونی نیاز به مهارت دارد و جوانان ناآگاهانه به مدرک ‌گرایی گرایش دارند.

وی با اشاره به باور غلط برخی خانواده‌ها در تشویق جوانان برای گرایش به مشاغل دولتی با وجود درآمدهای اندک، گفت: این خانواده‌ها پایداری مشاغل دولتی را تضمین شده می‌دانند در حالی که اشتغالزای و تولید می‌تواند درآمد بیشتری ایجاد کند و خلاقیت را در افراد به تقویت کند.

دل‌انگیزان با بیان اینکه خانواده‌ها به این نتیجه رسیدند که باید جوانان را با سرمایه خود به اشتغالزایی و فعالیت در بخش‌های غیردولتی تشویق کنند، اظهار داشت: مردم با قطع امید از کمک‌های دولت، اکنون چند گام فراتر از دولت و سیستم‌های آموزشی با فرهنگ کارآفرینی عجین شده و به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی توجه دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار