مدیرکل اداره ارشاد کرمانشاه مطرح کرد
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به عدم فروش مطلوب اشعار مثنوی معنوی مولانا در کشور گفت: بیش از 98 میلیون نسخه از کتب ترجمه مثنوی معنوی در کشورهای اروپایی و ... به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۳۳۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 19 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه شامگاه جمعه در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب و در نشست تخصصی «شرح مثنوی معنوی» که در سالن جلسات نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کتاب معنوی مثنوی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی اثری فاخر و تجلی‌بخش مفاهیم کتب اولیاء و انبیاء است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کلمه «نی» در اشعار مولانا کاربرد فراوانی دارد، افزود: واژه «نی» در واقع واسطه‌ای در راستای بیان حقایق توسط شاعر است و نمایانگر انسانی مملو از دغدغه اجتماعی و مشکلات جامعه توصیف می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه تنها شمس تبریزی می‌توانست عمق کلام مولانا را با جان و دل درک کند، ادامه داد: آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم فاخر و حقیقی مثنوی معنوی برای همگان میسر نیست و نیاز به تحقیقات کارشناسی دارد.

رحیمی‌زنگنه با انتقاد شدید نسبت به عدم فروش مطلوب اشعار مثنوی معنوی مولانا در کشور با تیراژ کمتر از 2 هزار نسخه، به فروش بیش از 98 میلیون نسخه از کتب ترجمه این مثنوی معنوی در کشورهای اروپایی و ... اشاره کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: اشعار مولانا داری معانی عمیق اجتماعی است که می‌تواند توسط اساتید دانشگاهی و جامعه‌شناسان مورد تحلیل و نقد کارشناسی قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار