مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کتاب‌فروشی‌ها درآمد کافی بری فعالیت در اختیار ندارند که این مسأله مربوط به مشکلات اقتصادی است و باید جایگاه خود را در جامعه پیدا ‌کنند.
کد خبر: ۳۳۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 19 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و نشر که همزمان با اجرای دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب، در غرفه برنامه‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه با حضور برخی از کتابفروشی‌های فعال و پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر استان برگزار شد، اظهار داشت: ناشران مهم‌ترین محصولات فرهنگی را به جامعه عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نویسندگان باید انگیزه لازم برای تألیف کتاب را کسب کنند، تصریح کرد: امکانات مادی لازم از سوی متولیان فرهنگی باید در اختیار ناشران و مؤلفان قرار بگیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 150 کتاب‌فروشی در استان کرمانشاه فعالیت دارند، افزود: بیش از 60 کتاب‌فروشی در شهر کرمانشاه داریم که از این تعداد حدود 20 کتاب‌فروشی فعال هستند و مابقی در زمینه لوازم‌التحریر و... خدمات‌رسانی می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به لزوم جهاد فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی ادامه داد: کتاب‌فروشی‌ها دارآمد کافی و مکان مناسبی بری فعالیت در اختیار ندارند که این مسأله مربوط به مشکلات اقتصادی است و باید به عنوان عضوی از جامعه در رفع این معضل تلاش کنیم تا کتاب‌فروشی‌ها جایگاه خود را در جامعه پیدا ‌کنند.

رحیمی‌زنگنه بیان کرد: در سطح شهر کرمانشاه تنها 42 ناشر مجوز فعالیت دارند و فقط برخی از آن‌ها در عرصه فرهنگی تلاش می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سطح استان تقاضا برای کتاب کم است گفت: خرید خانواده‌ها از این کالای فرهنگی محدود است و باید فرهنگ علم‌آموزی و مطالعه در بین اقشار جامعه ترویج و فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مبحث کتاب‌خوانی باید در سطح جامعه تاثیرگذاری ماندگاری ایجاد کند، اظهار داشت: کتاب‌فروشی‌ها، ناشران و نویسندگان استان و کشور در ایجاد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نقش موثری دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار