به همت انجمن ژیانه وه:
به همت انجمن جمعیت مردمی پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه «ژیانه وه» و در راستای اهداف والای این انجمن و شهری عاری از مواد دخانی و سیگار برای پاک ماندن و سالم نگه داشتن،انجمن ژیانه وه در طرحی ابتکاری که با همکاری تعداد زیادی از معازه داران به صورت اخلاقی تعهد گرفت تا به افراد زیر ۱۸ سال سیگار نفروشند.
کد خبر: ۳۳۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 29 November 2016

دبیر انجمن جمعیت مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت:ضمن تقدیر از همراهی شهروندان با اعضای این انجمن، اظهار کرد:براساس بازدیدهای بعمل آمده خوشبختانه تعداد زیادی از مغازه داران و سوپر مارکتی های سطح شهر پاوه سیگار نمی فروشند که این نشان از فرهنگ بالای شهرمان دارد.

سعدی سپنجی با بیان اینکه هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر اینکه خود آن قوم خواهان تغییر خود باشند و در ادامه افزود: با توجه به اینکه استعمال سیگار و مواد دخانی متاسفانه در میان جوانان و نوجوانان شهرمان رو به فزونی است،جمعیت پیشگیری از اعتیاد پاوه (ژیانه وه) در راستای اهداف خویش و برای سالم نگه داشتن شهری پاک و عاری یا حداقل کمرنگ از اعتیاد و مواد دخانی در طرحی از شهروندان مغازه دار که سیگار می فروشند،خواستند که به صورت اخلاقی تعهد دهند که سیگار را به افراد زیر 18 سال نفروشند تا اینکه جوانان و نوجوانان شهر ما معتاد به سیگار نشوند چرا که سیگار علاوه بر ضررهای فراوانش دروازه ورود به اعتیاد می باشد.

سپنجی افزود:اعضای هیئت مدیره ژیانه وه در اجرای این طرح به سه گروه تقسیم شده و در خیابانهای اصلی و فرعی سطح شهر خواستار نفروختن سیگار به افراد زیر 18 سال شدند.که خوشبختانه یک چهارم از مغازه داران و سوپر مارکتی های شهرمان اصلا سیگار نمی فروختند که این نشانه فرهنگ بالای شهرمان دارد.

دبیر جمعیت ژیانه وه اظهار داشت: با مغازه دارانی که سیگار می فروختند صحبت به میان آمد که خوشبختانه همه آنها با احترام و گشاده رویی برگه طراحی شده انجمن را در مغازه  های خود نصب کردند و اخلاقی وعده دادند که در اجرای این عمل نیک هماهنگ باشند.

سعدی سپنجی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح به همکاری و همراهی تمامی شهروندان نیازمندیم، تصریح نمود: انجمن ژیانه وه هیچگاه نمی خواهد مانع رونق کسب و کار شخصی شود ولی اگر کسی بخواهد به طور عمد جوانان و نوجوانان ما را به دام سیگار و اعتیاد بکشاند باید در مقابل جامعه و خداوند پاسخگو باشد.

لازم به توضیح است که در اجرای این طرح علاوه بر نصب پوسترهای طراحی شده توسط انجمن ژیانه وه، کارت های کوچکی نیز با  مضمون "از افرادی که در حال سیگار کشیدن هستند دوری جویید تا دچار سرطان های گوناگون نشوید” در میان مغازه داران سطح شهر توزیع گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار