معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، درباره هرگونه تجمع غیرقانونی در حمایت از 'متهم معروف' هشدار داد و گفت که سردسته های تجمع کنندگان و کسانی که این اقدام خلاف قانون را در رسانه ها تبلیغ می کنند، در حال ‌شناسایی هستند.
کد خبر: ۳۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،قنبری سه شنبه 9 آذر افزود: هرگونه تجمع خیابانی در حمایت از رییس مکتب فرش و گلیم و گبه غیرقانونی بوده و نیروی انتظامی طبق قانون موظف به برخورد با متخلفان است.
او تاکید کرد که رسیدگی به پرونده متهم با جدیت ادامه دارد و دستگاه قضایی استان در مقابل هیچ فشاری کوتاه نخواهد آمد و با تمام توان از اموال و سرمایه های سپرده گذاران حفاظت می کند.
به گفته قنبری، ‌دادستانی همچنان در حال شناسایی اموال کلاهبردار میلیاردی است و ضمن دعوت سپرده گذاران به شکیبایی و همکاری، از همه شهروندان می خواهد تا اطلاعات خود را برای شناسایی و معرفی همه اموال شرکت مذکور به دادسرای کرمانشاه یا پلیس اقتصادی آگاهی ارایه کنند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از افرادی که در شرکت فرش و گلیم و گبه سپرده گذاری کرده‌اند، خواست تا با مدارکی که در اختیار دارند (قبض رسید، سفته، قراردادهای عادی و رسمی و...) به کلانتری ها و پاسگاه های محل سکونت خود مراجعه و برای تسریع در دادرسی ثبت شکایت کنند.

** شکایت هشت هزار نفر، تاکنون
تاکنون حدود هشت هزار نفر از م.م، رییس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان شکایت کرده اند.
با این حال عده ای از حامیان متهم هر از چند گاهی دست به تجمع خیابانی مقابل استانداری می زنند و خواستار چشم پوشی بر اتهامات و آزادی او هستند.
به گفته محمدرضا عدالتخواه، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، سردسته های معترضان از فرصت طلبان و نزدیکان م.م بوده که در حال شناسایی برای برخورد قضایی هستند.
در طرف مقابل اما حدود 23 هزار مالباخته که 2 هزار و 180 میلیارد ریال سرمایه خود را در اختیار م.م گذاشته اند،‌ به خاک سیاه نشسته اند.
متهم با تبلیغات فراوان و شعار پرداخت سود 60 و 72 درصدی توانسته بود، ‌این سرمایه بزرگ را به هم بزند.
همین اقدام یکی از دلایل اصلی بازداشت م.م بوده زیرا طبق اعلام بانک مرکزی پرداخت سود ثابت به سرمایه مردم توسط شرکت ها 'غیرقانونی' و اخلال در نظام پولی و مالی کشور است.
به گفته عدالتخواه 'کلاهبردار برخلاف مجوز اولیه اش،‌ سرمایه مردم را برای خرید چند تن سنگ تزیینی و قیمتی، خرید بیش از 100 راس اسب یک میلیارد ریالی، خرید ده ها خودرو برای خود و نزدیکانش، سفرهای تفریحی خارجی و...' بکار گرفته بود.
وی همچنین از 25 فقره سوءسابقه رییس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان از جمله سرقت مسلحانه خبر داد و از اینکه به چنین فردی مجوز فعالیت اقتصادی کلان داده شده و هیچ نظارتی هم بر عملکرد او نشده ابراز تاسف کرد.

** دستگیری پیش از فرار
آنچنان که رییس کل دادگستری استان کرمانشاه عنوان کرده، م.م طبق اعتراف خودش درصدد انتقال سرمایه مردم به خارج و فرار از کشور بود.
اسدالله رازانی،‌ استاندار کرمانشاه هم موضوع تلاش م.م برای فرار از کشور را تایید کرده است.
حسن سلیمانی، رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه هم در خصوص پرونده تخلفات شرکت گلیم و گبه کرمانشاه گفته است: اقدام شورای تأمین و دستگاه قضایی استان براساس کار کارشناسی چندین ماهه و مستندات جمع آوری شده صورت گرفته و تصمیمی به موقع بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار