کد خبر: ۳۳۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 03 December 2016
 استان کرمانشاه در سال‌های اخیر همواره بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته و بر همین اساس ایجاد اشتغال در اولویت کارهای مسئولان استان قرار گرفته است. آمار بیکاری نگران کننده است و این موضوع عامل بسیاری از مشکلات مردم استان شده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری در کشور،کرمانشاه همچنان بدون رقیب در صدر بیکارترین استان‌های کشور قرار دارد. این موضوع زیبنده کرمانشاه با این همه ظرفیت بالا در زمینه‌های مختلف کشاورزی و گردشگری نیست. مردم و دولت باید برای برون رفت کرمانشاه از معضل بیکاری تلاش کنند. توجه ویژه دولت به بخش خصوصی می‌تواند راهی برای گشایش مشکل بیکاری استان باشد.

شرایط کنونی دولت اجازه اجرای طرح‌های کلان را نمی  دهد. از سوی دیگر بانک  ها هم شرایط مناسبی برای پرداخت تسهیلات ندارند و لازم است برای اجرای طرح‌های بسیار کلان توان و سرمایه بخش خصوصی استان تجمیع شود و این اقدام از عهده یک بخش به تنهایی خارج است.

کرمانشاه هم چون برخی استان‌ها روند توسعه را طی نکرده است و استانی کم برخوردار محسوب می‌شود، اما اقدام دولت برای ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین، امید به تسریع توسعه کرمانشاه را در مردم این خطه زنده کرد. ایجاد مناطق آزاد راهی برای برون رفت از عقب افتادگی‌ها و جبران این موضوع است. با ایجاد مناطق آزاد، استان از نظر وضع اقتصادی غنی خواهد شد. استان کرمانشاه که به بازارهای برون مرزی قابل توجه نزدیک است، قادر خواهد بود از این مزیت بهره کافی را ببرد و زمینه توسعه هر چه بیشتر خود را فراهم کند. ایجاد منطقه آزاد تجاری در کرمانشاه بیانگر برنامه و نگاه عملیاتی دولت به توسعه زیربنایی این استان از جمله شهرستان مرزی قصرشیرین است. امید است شاهد رشد و تحول اساسی در این منطقه در آینده نه چندان دور با اجرایی شدن این طرح باشیم.

این نکته را باید اضافه کنم که در این میان همدلی، همراهی و دلسوزی مردم و به‌ویژه مسئولان می‌تواند کارها را به سرعت پیش ببرد. نمایندگان مجلس نیز باید با روحیه مطالبه گری خود  مردم کرمانشاه را به حق و جایگاه شایسته ای برسانند.

علیرضا معظمی نیا / فعال اقتصادی



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار