معاون حقوقی امور مجلس واستانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
حسین نوش آبادی گفت: در مقابل توجه رسانه‌ها به وقف باید دایره وقف هم گسترده و به رسانه‌ها نیز ورود ک.ند و اینجاست که باید وقف و رسانه رابطه دوسویه داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 06 December 2016

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حسین نوش آبادی در همایش یاوران وقف که در محل سالن بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، ابراز کرد:وقف از مباحث مهم و حیاتی در جامعه اسلامی و کشوراست که به تقویت مردم در جامعه اسلامی کمک میکند و امروز نیز جایگاه شما در وقف، نشان از دینداری شما و مردم این خطه و منطقه را دارد.

وی اظهار کرد: ابعاد وقف و پیامد آن در جامعه بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست و وقف تنها یک عمل اقتصادی نیست و علی رغم رفع چالش های مالی و اقتصادی از طریق آن نمی توان آن را صرفا یک عمل اقتصادی دانست، بلکه یک عمل دینی و تربیتی است.

نوش آبادی خاطر نشان کرد: وقتی در قرآن کریم آیاتی در رابطه با انفاق، قرض الحسنه و... به عنوان جهاد با مال می بینید، نشان از اهمیت و ایمان افراد واقف است. و چه بسا جهاد بر مال مقدم بر جهاد بر جان معرفی شده است و وقف یک تجارت سود آور از دیدگاه خداوند است.

وی  تاکید کرد: ما باید وقف را در جامعه به عنوان یک امر فرهنگی تبیین کنیم و از ابزار فرهنگی برای تقویت وقف استفاده کنیم حبس مال در وقف، منافع را برای جامعه به دنبال دارد و احتباس یا همان وقف در نقطه مقابل احتکار که حبس مال برای منفعت خود شخص بوده قرار گرفته است.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جامعه همواره فعالیت هایی که با وقف همراه بوده است، ماندگار بوده و ساخت بیمارستان، مدرسه و... همه از مصادیق وقف است و در هیچ یک از مذاهب اسلامی در مورد اصل  وقف هیچ تردیدی وجود ندارد و همه آن را از مصادیق وقف دانست.

نوش آبادی عنوان کرد: رابطه وقف با رسانه یک رابطه دوسویه  و متقابل است و همانگونه رسانه می توانند در آموزش و توسعه این فرهنگ کمک کنند، به همون میزان باید بخشی از موقوفات صرف توسعه رسانه شود.که با گسترش دایره موقوفات در این صورت حوزه رسانه هم می تواند از قِبَل وقف بهره مند شود.

 وی خاطر نشان کرد: مگر نمی گوییم عصر رسانه و تکنولوژی است، لذا  تاثیرگذارترین رسانه ها چون خبرگزاری، روزنامه، صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و... امروز در اختیار من و شماست و باید از این ابزار برای تعمیق فرهنگ وقف و دعوت مردم برای نهادینه کردن این باور و فرهنگ در بین مردم استفاده کرد. رسانه قدرت چهارم جهان است که باید امروزه از قدرت رسانه  که بر احساسات و تفکرات مردم تاثیر دارداستفاده و امروزه مردم بیشترین رابطه را با شبکه های اجتماعی دارند و در کمترین زمان به وسیعترین اطلاعات دست می یابند.

نوش آبادی گفت:یکی از انتظارات که از نهادهای فرهنگی هم گرایی و هم افزایی  داریم اینست که نهادهای فرهنگی باید در کنار هم باشند و نه در مقابل هم و خوشبختانه در استان کرمانشاه به وفور شاهد این همگرایی و هم افزایی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار